Hop til indhold
  • 0

Basishjælp

Rune Lauritzen
 Share

Spørgsmål

Vi har flyttede for et år siden ind i et nyere hus med bl.a ihc system. Problemet er at jeg ikke er den store "el-begavelse" og selvom jeg er typen der gerne vil sætte mig ind i nye ting må jeg indrømme at det her ihc system er lidt for komplicerede for mig. Den tidligere ejer af huset har ikke efterladt så meget dokumentation på det projekt der kører, så da jeg prøvede at fikse et på stikkontakter der ikke virkede lavede jeg lidt rod i det:-) Men efter mange mange timers arbejde er det lykkes for mig at få nogenlunde styr på det og nu virker det meste igen - heldigvis. Men det er kun lykkes for mig fordi jeg har prøvet mig frem - jeg har altså ikke "brudt koden" og fundet ud af hvordan det virker. Nu sidder jeg og kæmper med at få et par stikkontakter i stuen + noget udendørs lys til at virke - og det vil bare ikke lykkes! Nu til mit spørgsmål:- jeg har prøvet at koble alle de "frie" datalinier på udgangen til stikkontakterne men det virker ikke - er der noget man skal være opmærksom på når det er stikkontakter man prøver at koble til? Håber I forstå mit spørgsmål. Systemet er fra 2007.Rune

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej RuneL og velkommen til IHC-user.dk.En godt sted at starte er altid at læse manualen. Den finder du her:http://www.lk.dk/download/Manualer/IHC_manual_2011.pdfDet er muligt der er skrevet lidt dokumentation ind i selve programmet, men det er sjældent. Så der er kun den slagne vej at skille installationen ad og finde ud af hvilke kabler der går hvorhen.Men uden den store el begavlese er det nok ikke en vej du bør gå ;-)Prøv evt at vedhæfte dit program. Så er det næmmere at hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for respons.Jeg har selvfølgelig set i manualen og jeg har som skrevet også fået det meste til at fungere - men dog uden at blive klogere på hvordan det helt hænger sammen. Det har mest været ved at prøve mig frem.Jeg har af en eller anden grund svært ved at få koblet tre stikkontakter og 3 udendørs lamper til. Kan ikke finde ud af hvad jeg gør galt. Jeg har prøvet at vedhæfte mit projekt - måske er der nogen der kan hjælpe ud fra det. Som man kan se på prohjektet er der en række enheder der ikke er konfigureret (bl.a nævnte stikkontakter og udendørslamper). Jeg har prøvet alle frie datalinjer og ingen har virket....house-20100201.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har konfigureret nogle testudgange og hvis ikke du kan togle dem on/off vha serviceview, så er der et par andre muligheder du skal/bør checke:1 Er lamper og stikkontakter kablet til nogle udgange/moduler i tavlen ?2 Virker modulet ? Kan du togle andre udgange på modulet ? Måske er data linien melem modul og controller defekt ? (Eksempelvis hvis de alle er tilsluttet på modul 6 og datalinien er monteret forkert.house_20100201_v2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites