Mikkel Skovgaard Skrevet November 10, 2012 Rapporter Share Skrevet November 10, 2012 1. Kan man sende et langt tryk - jeg kan ikke få held til at sniffe trafikken til hvordan ServiceView laver det når man holder spacebar inde - jeg kan fint lave et kort tryk (tænd/sluk i samme XML)2. Er der nogen der har en oversigt over alle typer der findes i input, output, wireless, temperature etc? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcbob Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 1. Kan man sende et langt tryk - jeg kan ikke få held til at sniffe trafikken til hvordan ServiceView laver det når man holder spacebar inde - jeg kan fint lave et kort tryk (tænd/sluk i samme XML) Man kan ikke sende et langt tryk' date=' og så angive varighed som parameter Den sender en tænd, når space trykkes ned.Og sluk når space slippes. Man kan dog opnå det ved samspil med lidt ekstra kode i ihc controleren.Lav en FB hvor tryklængde kan justeres, og en indgang der trigger en puls på dens udgang i den angivne tid.Fx 8.1.02. Sikker touch.Det kræver selvfølgelig denne ekstra FB alle de steder, hvor du vil sende lang tryk til. Hvis tryktiden skal være variabel, så skriver du til pulstid resource, inden du sender puls til dens indgang.2. Er der nogen der har en oversigt over alle typer der findes i input' date=' output, wireless, temperature etc?[/quote']Det kan aflæses i "klar tekst" i wsdl'en : http://ihc_ip/wsdl/resourceinteraction.wsdl Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Det er også det jeg er kommet frem til - jeg roder videre.Men jeg jeg har fundet en masse nye gode ting - jeg har fået held til at få notifikationer til at virke ved ressource changes. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcbob Besvaret November 12, 2012 Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Jeg har også notify til at virke (waitForResourceValueChanges).Er dog sprunget fra php, og lavet et native win32 program, da det er mere min hjemmebane.Det har dog udviklet sig til lidt af en blæksprutte... Men lad os da lige høre en uddybning af den dér: "jeg har fundet en masse nye gode ting"... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2012 Jeg har også notify til at virke (waitForResourceValueChanges).Er dog sprunget fra php' date=' og lavet et native win32 program, da det er mere min hjemmebane.Det har dog udviklet sig til lidt af en blæksprutte... Men lad os da lige høre en uddybning af den dér: "jeg har fundet en masse nye gode ting"... [/quote']Jeg arbejder på at lave en så "let" løsning som muligt - jeg har en drøm om en lille Rasperry Pi der bare står og holder styr på det hele. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 20, 2013 Et spørgsmål - er der nogle af jer andre der har rodet med tingene der ved om der findes en god og hurtig måde at se om forbindelse til controller er ok - ping ser ud til kun at kontrollere om controlleren er online. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret April 22, 2013 Rapporter Share Besvaret April 22, 2013 Jeg har lavet en "quick and dirty" på den måde at hvis jeg får en exception på det cykliske kald til waitForResourceValueChanges, så holder jeg pause i 2 minutter, og herefter reconnect... Den sofistikerede metode var nok at anvende getState og waitForControllerStateChange... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Jeg har lavet en "quick and dirty" på den måde at hvis jeg får en exception på det cykliske kald til waitForResourceValueChanges, så holder jeg pause i 2 minutter, og herefter reconnect... Den sofistikerede metode var nok at anvende getState og waitForControllerStateChange... Sådan har jeg også lavet det pt. - engang imellem så smider den bare forbindelsen. getState - hmmm... måske man lige prøve det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcJesper Besvaret April 25, 2013 Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Sådan har jeg også lavet det pt. - engang imellem så smider den bare forbindelsen. getState - hmmm... måske man lige prøve det. Det eneste tidspunkt hvor mit program mister forbindelsen er hvis jeg opdaterer ihcProgram, eller hvis controlleren laver en spontan genstart.Har du lavet log af genstarter? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2013 Det eneste tidspunkt hvor mit program mister forbindelsen er hvis jeg opdaterer ihcProgram, eller hvis controlleren laver en spontan genstart.Har du lavet log af genstarter? Nej det er ikke genstart mere at når jeg laver waitforressourcechange så nogle gange så mister den forbindelse/cookie bliver ugyldig. Pt. venter jeg 10 sekunder pr. gang - og når jeg har gjort det i en time disconnecter jeg og connecter igen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts