Svend Michelsen Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Findes der andet end LK´s wireless der virker sammen med IHC? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thomasbl Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Nej desværre, IHC er ret låst til LK.Så skal du se på KNX eller enocean Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Svend Michelsen Besvaret November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Tak for svaret, selvom det ikke var det jeg håbede En "klog" mand sagde engang "kan det kodes, kan det afkodes" så hermed en opfordring til jer derude. ;o)) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Nu findes der mange proprietære protokoller. Om det kan betale sig at revers engineering på denne tror jeg ikke.Du skal jo stadig inverstere i hardware som så skal kodes før det kan bruges.Nææ en bedre ide var nok at kikke på noge af de mere eller mindre åbne stander der findes:X10, Zeewave, Z-wave og hvad de eller hedder. Så er der frit spil på enhederne/hardwaren.Så er det kun en gateway du skal anskaffe. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Svend Michelsen Besvaret November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 ØH, kan vi få det på Dansk? Jeg forstod så meget at det var for besværligt at aflæse koderne og lave noget "kopi" udstyr, fair nok. Men resten er for mig lidt volapyk Fætter Google hjalp lidt, med at fortælle at Z-waves er et andet trådløst system, men hvordan jeg får det til at spille sammen med IHC fangede jeg ikke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret November 7, 2012 Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Ok jeg skal prøve :-)Hvis du nu køber en Z-wave enhed (Danfoss Living Conect temostat måske?) så sender den jo et trådløst signal.Her er det så man skal inverstere i en modtager og gerne en med "gateway" funktion så protokollen overføres til f.eks. Ethernet. På den måde er enheden "på nettet" og kan styres vha en softwarepakke som f.eks. Openhab. sehttp://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdk/openhab-binding#22516Og lige netop med denne softwarepakke er der også lavet protokol interface til IHC, så det burde være muligt at få det til at "snakke sammen". Har dog ikke prøvet så det er ren teori. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Svend Michelsen Besvaret November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 7, 2012 Tak for svaret Lars. Det gjorde mig lidt klogere, men tror nok at det er for "teknisk" for en gammel elektriker hjerne ;o)) Det kunne ellers være skønt hvis der kom nogle produkter der kunne kommunikere direkte med IHC, ligesom temperatur følerne fra Zigza. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Svend Michelsen
Findes der andet end LK´s wireless der virker sammen med IHC?
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts