Hop til indhold
  • 0

IHC Wireless

Svend Michelsen
 Share

Spørgsmål

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Nu findes der mange proprietære protokoller. Om det kan betale sig at revers engineering på denne tror jeg ikke.Du skal jo stadig inverstere i hardware som så skal kodes før det kan bruges.Nææ en bedre ide var nok at kikke på noge af de mere eller mindre åbne stander der findes:X10, Zeewave, Z-wave og hvad de eller hedder. Så er der frit spil på enhederne/hardwaren.Så er det kun en gateway du skal anskaffe.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

ØH, kan vi få det på Dansk? Jeg forstod så meget at det var for besværligt at aflæse koderne og lave noget "kopi" udstyr, fair nok. Men resten er for mig lidt volapyk B) Fætter Google hjalp lidt, med at fortælle at Z-waves er et andet trådløst system, men hvordan jeg får det til at spille sammen med IHC fangede jeg ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ok jeg skal prøve :-)Hvis du nu køber en Z-wave enhed (Danfoss Living Conect temostat måske?) så sender den jo et trådløst signal.Her er det så man skal inverstere i en modtager og gerne en med "gateway" funktion så protokollen overføres til f.eks. Ethernet. På den måde er enheden "på nettet" og kan styres vha en softwarepakke som f.eks. Openhab. sehttp://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdk/openhab-binding#22516Og lige netop med denne softwarepakke er der også lavet protokol interface til IHC, så det burde være muligt at få det til at "snakke sammen". Har dog ikke prøvet så det er ren teori.

Link til kommentar
Del på andre sites