Hop til indhold

Problemer.

Recommended Posts

Hej . Jeg har en IHC installation, som er ca 3 år gammel, det samme gælder controlleren. Jeg kører med det nyeste software fra LK's hjemmeside (det blev jeg rådet af en LK medarbejder) og firmwaren er en 2.7.166 version. Der er omkring 15 trådløse tryk i installationen, der er 12 dimmere og 5-6 pir sensorer som er trådet ud i tavlen, nogle af disse styrer dimmere. Mine problemer er: Hvilken funktionsblok bruger i til styring af lys ved både PIR og tryk?I min service-view viser den off, men lampen er stadig on?Mit lys slukker ikke helt, det går derimod ned på laveste niveau, dette sker nogle gange når sensoreren bliver påvirket?Enkelte sensorer er langsomme om at tænde, som er der er en forsinkelse på? Ved sluk alt funktion, skal jeg bruge 1 tryk for at slukke dele af lyset og 2 tryk for at slukke andet? Der sidder andre sensorer på mit input 24/24 og de fungerer fint nok, så jeg kan vel udelukke at det er selve inputtet der fejler, eller hvad? Jeg har gentagne gange installeret og programmeret min installation, så har den virket okay, men den har så efter noget tid sat lidt ud nogle steder og så kommet tilbage igen - som om nogle af mine sensorer påvirkes af mine tryk?På forhånd tak. Mvh Mark.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fortråede dimmere kan nemt komme ud af sync, ifht Visual programmet i controlleren, da de ikke har nogen tilbagemelding om status (tændt/slukket). Hvis lys går på andet niveau end fuld kan det skyldes flere ting f.eks. lavt niveau er gemt i den mem som din PIR er indstillet til at fremkalde.mht FB så er der flere muligheder, f.eks:1.2.05.f1.4.x.x9.1.x.x (Standardhus)mht. Sluk alt skyldes det forkert programering. Prøv evt. at vedhæfte dit projekt/program så vi kan se hvad der er galt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det fortrådede dimmere eller wireless?Hvis det er wireless - har du så forbundet lysindikering fra dimmer til FB?Ud fra din beskrivelse, kan det sagtens være programmeringen der driller dig. Det kan eksempelvis være, hvis du har flere forskellige FB som styrer den samme udgang. Så kan du få det problem at en FB "tror" at udgangen er ON, mens en anden FB "tror" den er OFF. Prøv at uploade programmet, så vi kan se om det er det, som driller dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok