Ulrich Thorsen Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 I forbindelse med renovering af 1. sal, har jeg fået installeret IHC i det meste af huset. Jeg kunne godt tænke mig en dagslysstyring i entre med højt til loftet, da der ikke kommer nok lys ind om dagen.Jeg er tidligere kommet billigt til et par Servodan pir 41-340 BMS/IBI med lyssensor 1-10V. Kan de styre LK dimmer 600 CR, eller kan den kun styres med LKs eget 1-10V output modul. Findes der evt. andre dimmere, mindre/billigere (200-300w) der kan styres med 1-10V.Jeg vil også gerne takke IHC-users brugere, for mange gode spørgsmål og seriøse svar. De har i mange tilfælde hjulpet en nybegynder videre. Link til pir: http://www.servodan.dk/Products/Product%20search/List/Product.aspx?pid={1DAB8DC7-A696-4CF2-BB29-39DB7C1395C9} Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret April 16, 2008 Rapporter Share Besvaret April 16, 2008 Så længe det er 1-10V den giver ud, så kan den styre alt hvad der styres med 1-10V ;)Du kan sikkert godt finde nogle lysdæmpere der er billigere, men jeg ved ikke hvilke og hvor.. Måske en anden kan svare på det Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 16, 2008 Rapporter Share Besvaret April 16, 2008 der findes en del dæmpere til lysrør, men ikke så mange til glødepærer, men måske har eltako en..kan ikke lige slå det op nu, da jeg holder ferie Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulrich Thorsen Besvaret April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2008 Eltako har en mindre pladskrævende løsning (sud 12 + lud 12), ca. 1/3 pr. tænding. Så det er klart at foretrække, frem for CR 600, der ville ha snuppet en hel stribe. Jeg synes sku hurtigt at man begynder at få pladsmangel i tavlerne. Har dog ikke kunnet finde en webshop der sælger sud 12 endnu, da det ser ud til at være et nyt produkt.Tak for tippet og de hurtige svar, og forsat god ferie. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 21, 2008 Rapporter Share Besvaret April 21, 2008 Solar kan skaffe den. men så skal du lige ned til din lokale elmand og købe den.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulrich Thorsen Besvaret April 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 21, 2008 Hej Thomas, tak for oplysningen. Jeg har ellers ledt efter den på tyske web-sites, men forgæves. Jeg vil så prøve Greenline, da jeg synes at de lokale el-pushere er meget for dyre. Jeg kendte ikke mærket Eltako, de har mange smarte dimser. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 22, 2008 Rapporter Share Besvaret April 22, 2008 ja eltako har rigtig meget godt, og de er ikke vildt dyre.greenline kan de skaffe det? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ulrich Thorsen Besvaret April 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2008 Hej ThomasDet vides ikke, da jeg i stedet for har bestilt det hos el-netsalg.dk. Det er forøvrigt ikke sidste gang jeg handler der, da de var meget behjælpelige. Hvis nogen skulle være interesseret i priserne, koster SUD12 539,- og LUD12 660,- Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret April 22, 2008 Rapporter Share Besvaret April 22, 2008 det var ikke så dyrt igen.glæder mig til at høre hvordan det forløber. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts