Hop til indhold
  • 0

Kan ikke finde egne FB i filsystemet!

BrianH
 Share

Spørgsmål

Hejsa,Jeg tænkte at jeg ville være på den sikre side og så lige tage en backup af mine egne funktionsblokke. Kunne jo se fra Visual 2 hvor den forsøger at gemme (alle mine FB'er ligger der), men i filsystemet er der ingen filer i "07. Mine egne FB". Jeg har også prøvet at trække hele folderen ud på skrivebordet når jeg forsøger at gemme. Den folder bliver så også tom, på trods af at det hele er der. Nogen der ved hvor jeg så finder dem? Er de i controlleren?Jeg kan gemme dem direkte et andet sted har jeg konstateret, men det var jo nemmere at tage dem derfra hvor de allerede er gemt.På forhånd tak.Mvh. Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Er du helt sikker på det er den rigtige mappe dine egne FB bliver gemt i ?Nogle gange gemmer Visual dem bare i FB rodmappen og ikke i den specifikke Egne FB mappe.Hvis du har opgraderet Visual kan der også være lavet en Backup mappe.Og endelig; Filerne i mappen kan være skjult af Windows. FB'r behøver ikke ligge lokalt på PC'n da de jo er en del af programmet i controlleren. Derved kan du have et program med nye, gamle, ændrede og hjemmelavede FB til at køre. Eksempelvis når nogen laver noget for andre herinde i forummet i en projekt fil. Så kan projektet umiddelbart uploades til controlleren, uden man behøver gemme alle de enkelte FB.

Link til kommentar
Del på andre sites