Hop til indhold

Diode til indikation af lys i huset

Recommended Posts

Hej alleJeg har en sluk alt i vores bryggers og vil lave det sådan at dioden i trykket skal lyse når der er lys et sted (eller flere) i huset, så når man tager hjemmefra kan se om der er lys et sted i huset.Jeg prøvet at gøre følgende:jeg har taget 2 stk 4.1.02.#3 OR blokke og indsat de forskellige udgange jeg har til lyset fordelt på de 10 indgange.Grunden til de 2 stk er at jeg har 14 udgange til lys/stikkontakterUdgangene fra 4.1.02.#3 OR blokkene har jeg så indsat udgangen hvor dioden sidder på.Jeg har taget et 230v output modul og sat 24 v på com klemmen så det virker som 24v hvis det har noget at sige.Det er sådan at dioden virker underligt når jeg har overført programmen, nogle gangen virker den som den skal og andre gange enten lyser den selv om der ikke er lys tændt eller er slukket når der er lys tændt.7-20100105.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Christian, og velkommen til IHC-User.dk :-)Det ser rigtig nok ud det har har lavet med OR blokken.hvorfor din LED ikke er i sync. kan måske skyldes du anvender et 230V modul og har konfigureret et 24V modul i Visual.Et 230V modul burde være OK at anvende det det jo bare er relæ´r med fælles fase/indgang.Til evt. fejlsøgning kan du prøve at se om/hvilke indgange om nogen, der er On på dine OR blokke.En mulig fjel kunne også være krybespænding/induktion mellem kablingen, som får LED´n til at lyse (svagt) selvom der rent faktisk er slukket på udgangen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde faktisk bare sat det til et 24 output så jeg selv kunne finde ud af det :-) vidste ikke at der kunne være forskel på dem. Kan man se ligesom i 1,32 med installations simulering ? Altså hvad der sker live i installationen ? Den er tændt som normalt så tror helt sikkert ikke det er krybespænding :) Prøver lige at ændre fra 24v til 230v output i aften. Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

Når du sætter 2 af de "OR" FB sammen, er du nødt til at forbinde udgangen fra den ene til en indgang på den næste. Ellers kommer din udgang til dioden ud af sync.Skal gøres sådan her.[attachment=2106]Diodeforlys1.zip[/attachment]Har dog lige ændret den FB, så der er plads til 14 indgange.Den er her.[attachment=2107]Diodeforlys2.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh, på den måde..Det er måden du laver dine sluk alt på. I stedet for at trække scenariet over på udgange som skal slukke, skal du trække Puls! op på de forskellige sluk indgange i de respektive FB. Den del af programmeringen, foregår således KUN i højre skærmhalvdel. Det skal du lige lave om i både Sluk alt Soveværelse, Sluk alt Stue og Sluk alt Bryggers.Håber det giver mening.. Ellers må du lige give lyd igen. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja du skal trække Puls! fra dine Sluk alt FB op på sluk indgangen i de FB i de rum du vil slukke, og slette de Scenarier du har lavet fra de Sluk alt FB.Har lige lavet det om i stuen i vedhæftede, og så skal du "bare" rette resten.. Det tager lidt tid. :) [attachment=2109]Diodeforlys4.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok