Hop til indhold
  • 0

GSM gateway til IHC alarm

Soylant
 Share

Spørgsmål

Hej alleSå har jeg fået koblet mit alarmsystem til og det virker perfekt det hele, nu kunne jeg godt tænke mig et opkald eller en sms hvis der er indbrud, og jeg syntes jeg er fornæret til at købe LK sms modul og voice modulet kan jeg ikke bruge da vi ikke har fastnet telefon.Nu spørg jeg nok lidt dumt, men jeg fandt denne her på hylden vi brugte den engang på arbejdet til når der skulle ringes ud til mobil blev opkaldet kørt igennem denne http://www.euroline.dk/Produkt/Info/244 er der nogen der ved om jeg måske på en eller anden måde kan bruge den til at sende sms evt. lave et opkald, der er plads til 2 simkort i denne fætter, ikke at jeg skal bruge 2.Som sagt det kan godt være jeg er langt ude med den her, men det er spørgsmålet værd :-), hvad er der evt. af andre løsninger hvis man ikke ønsker købe sms modulet

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

jeg har allerede en mail til sms løsning ved AQL, men jeg troede ikke jeg kunne bruge den i sceneview, men det kan godt være det er mig der er dum, det jeg gjorde i sceneview var at sætte en besked på mine alarm pir, men så sender den værk der er bevægelse foran pir'et selvom alarmen er slået fra :-)Hvordan skal jeg sætte den i scenedesign??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
jeg har allerede en mail til sms løsning ved AQL' date=' men jeg troede ikke jeg kunne bruge den i sceneview, men det kan godt være det er mig der er dum, det jeg gjorde i sceneview var at sætte en besked på mine alarm pir, men så sender den værk der er bevægelse foran pir'et selvom alarmen er slået fra :-)Hvordan skal jeg sætte den i scenedesign??[/quote']Det kommer an på hvilken alarm fb. du bruger. I eksempelvis 6.2.01.g. er det IHC-modem - PIR og IHC-modem - Skalsikring du kan bruge. Hvis du vil have besked fra hver eneste PIR/magnet så du kan se nøjagtig hvilken der giver alarmen, skal der tilføjes udgange og rettes lidt i alarm fb.Husk at du ved strømafbrydelse, ikke får tilsendt sms hvis du vælger løsningen med mail, med mindre du har noget backup til din router/modem. LK's sms modem har indbygget backup, så hvis hvis strømmen går, kan man stadig få en sms.Jeg forstår egentlig ikke alle dem herinde, som synes at LK's sms modem er for dyrt.. Et sms modem til eksempelvis smarthouse koster næsten det dobbelte, og så vidt jeg husker koster det 3. parts sms modem (Multiguard), som har floreret til IHC i nogle år omkring 3K.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

ja kan godt se andre sms modem ligger i samme prisklasse... jeg sidder lige og prøve det du snakkede om kom i tanke om en ting det kan være du kan hjælpe med :-) i vores soveværelse har vi en kombi wireless afbryder, og det irritere mig vanvittigt, hvergang jeg laver noget i visual og ligger projektet op så tænder den lyset i soverværelset selv om det var slukket inden jeg lagde det op, kan du sige hvad det kan værer ?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
jeg sidder lige og prøve det du snakkede om kom i tanke om en ting det kan være du kan hjælpe med :-) i vores soveværelse har vi en kombi wireless afbryder' date=' og det irritere mig vanvittigt, hvergang jeg laver noget i visual og ligger projektet op så tænder den lyset i soverværelset selv om det var slukket inden jeg lagde det op, kan du sige hvad det kan værer ?[/quote']Hvilken fb. bruger du til at styre den kombi wireless afbryder?Et bud kunne være, at det er den fb., der er lavet sådan, at udgangen tænder når controlleren laver en powerup.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
jeg bruger 9.1.04
Mener du 9.04 fra IHC Standard? Den bruger jeg selv i mit soveværelse, og har ikke det problem.Jeg har ikke selv sådan en wireless kombi afbryder, så ved ikke om den skal gøre sådan, men det virker da tosset, hvis det er tilfældet. Prøv evt. at vedhæfte dit program, så vi kan se om det er der det driller. Nu er jeg godt nok ikke på via pc med visual software, så kan ikke lige kigge på det før i morgen.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det kan det godt. Det er bare at lave "en knap" på tilkoblingen. Så kan du tænde/slukke for alarmen via PC (og mobil hvis du laver en websceneview udgave)Det med at lyset tænder ved upload kan være fordi "default" værdien er sat forkert, eller der ikke er flueben i husk tilstand/status ved strømafbrydelse.

Link til kommentar
Del på andre sites