Hop til indhold
  • 0

Hvilken FB pulsopsamling.

Chris Christiansen
 Share

Spørgsmål

Nå, så kom jeg alligevel til kort.... ;-)Jeg har trukket et KAT-kabel til min bimåler til varmeforbrug. En Kamstrup 382 (2002 ca.) med 1000 imp/Kwh og en tid på 30 ms.Jeg har monteret S-udgangen på mit 24 volt input modul 3 indgang 17.I Visual har jeg oprettet indgangen 3.17 som "brugerdefineret indgangsprodukt" og trukket den på FB 4.2.03.a "pulsindgang".Derudover er den trukket ind på FB "Elmåler" her fra forummmet for at kunne se forskellen.Nu regnede jeg med at det bare kørte derudad og at programmet bare talte løs, men der sker bare ingenting.Jeg har oprettet den korrekte måleraflæsning og sat 1 kwh/1000 pulser.Er der noget jeg har overset, eller fungerer en 30 ms bimåler stadig ikke med IHC, til trods for opdateret FW?Håber I har et gyldent svar :-)/Chris

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Programmet ser rigtig ud. Prøv at pille ledningerne ud af måleren og kortslut dem, se om pulserne så registreres vha Service view.Hvis ikke er der noget galt med kablingen. Eller indgangen på modulet er defekt. Dem har jeg selv 2 stk. af efter div fejlslagne testforsøg.Hvis de registreres og FB´n tæller pulserne er det målerens S0 udgang der ikke virker (når du har prøvet polvending). det kan skyldes forsyningsselskabet ikke har monteret print til denne funktion inde i måleren. Det er der nemlig ikke automatisk i alle målerne selvom der er S0 skrueterminaler.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nåh. Så fik jeg prøvet at gennemgangsteste lederne. De fejlede ikke noget. Indgangen på modulet er testet, det virker.Så er der S0 udgangen tilbage, som så formentlig kun har skrueterminaler med "løst krudt". Kan jeg gennemskue om måleren har printet uden at skulle skille den ad?Der er tale om en "ny" Kamstrupmåler, da den blev sat op for godt 10 år siden. På mærkaten udenpå er beskrevet hvor mange imp S0 udgangen leverer?!

Link til kommentar
Del på andre sites