Christian Munk Skrevet September 24, 2012 Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Hej igen 2-3 spørgsmål.- Jeg er meget uerfaren med det her, men syntes det er meget spændende. jeg har kun lys tilkoblet IHC som det er nu. jeg lavet en sluk alt funktion med en standart FB (1.1.01.d. Avanceret Kip) og det virker endelig fint. men den skulle slukke ved tryk længere end 2 sek. men det er først ved andet tryk i træk længere end de 2 sek. lyset slukker??????????? - Jeg har også nogle udv. stikkontakter som ikke på nuværende tidspunkt ikke skal kunne slukkes. jeg ønsker ikke nogle tryk til knyttet. hvad er "den rigtige" løsning som det er nu har jeg ikke tilknyttet noget tryk til input på stikkontakten. og derefter tændt kontakten i service viewer og sendt og gemt programmet i controlleren, så intet på input. - Er der evntuelt en step by step guide til at komme igang med det her scene view. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Der er desværre ikke ret meget begynder guides eller lign. der er LK' manual som egentlig beskriver mulighederne og faciliteterne ganske udmærket, men den kan være en stor mundfuld.Der var på et tidspunkt nogle små how-to på en hjemmeside: www.ihckonsulenten.dk , men den er desværre død (man kan fristes til at tro det er LK's advokater der har været ude med sablen, da de ikke vil have andre bruger de tre bogstaver IHC.).Men manualen er anbefalesværdig, ligeså som det lille online kursus du finder på LK's hjemmeside.Prøv evt. at hente standard hus/bolig pakken, åbn/indlæs den i Visual og se hvordan det kan være strikket sammen. På den måde kan man lure mange små begynder fif ud i IHC programering. Åbn evt. En FB og se hvordan den er programeret.Mht dit problem med lyset, så prøv at uploade dit program. Så kan vi måske se om der skulle være indsneget sig en fejl eller andet.Mht at få fast liv i stikkontaker tilsluttet output moduler (uden tryk tilknyttet) er der kun muligheden via Serviceview. Det virker ganske udmærket. Bruger der selv til kontakter der ikke må slukkes utilsigtet. Køl/frys, router og lign. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts