Hop til indhold
  • 0

Problemer med plads/sammenkobling af flere control

Simon1354922276
 Share

Spørgsmål

HejJeg har måske et problem.. :blink: Jeg er ved at bygge 2 stk. nye IHC tavler, der er placeret i hver deres bygning. Ideen var så, at disse skulle snakke sammen med 1 indgang/2udgange altså 16 punkter. (nemlig primært kun til udveksling af udvendigt lyd, varmestyring og noget alarm) Dette betyder jo så, at hver controller har 7 indgangsmoduler tilbage.Jeg har så desværre brug for 8 på den ene (controller 1).Jeg fik så ideen, at lade den anden controller (controller 2), som der stadig har plads, styre et modul i den anden bygning (ved controller 1). (sikke en gang rod).... Således ville jeg i den ene tavle, kunne få 9 moduler inkl. kommunikation til øvrig controller og i den anden bygning 7 moduler.Så langt så godt.... :dry: Hvis jeg gør overstående, er det i mit tilfælde umiddelbart nemmest, at flytte det modul der bruges til varmestyring..Derved vil jeg også spare udveksling af punkter til pumper osv. på den fælles kommunikation.(Alarm er også en mulighed, men så vil det blive 2 moduler)LANG HISTORIE KORT........ :woohoo: Når jeg er færdig, og så ønsker mig at lave en eller anden for for brugerflade/skærmbillede. Vil jeg så kunne blande controllerene, så jeg ser temperaturer/setpoints fra den ene controller på samme billede som lys/setpoints fra den anden controller... Eller vil jeg skulle have 2 forskellige billeder af samme hus...????Bonus spørgsmål: :ohmy: Er det normalt, at man sætter røgmeldere på samme indgang eller foretrækker man en til hver?En hver hjælp ide er velkommen..... (det er ikke bygget færdigt endnu, så stort set alt kan ændres)

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Kort svar :)SceneView (Som jo er en Java App på controlleren), supporterer kun 1 controller :( Den nye iPad app supporterer flere controllere (ved ikke hvor mange) på samme billede.Bonus svar:Det er smag og behag.Evt fejlfinding er nemmere hvis du har 1 pr indgang.Personligt har jeg 3 grupper, så jeg kan forbikoble køkken eller værksted, uden resten af huset er forbikoblet.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Kort svar :)SceneView (Som jo er en Java App på controlleren)' date=' supporterer kun 1 controller :( Den nye iPad app supporterer flere controllere (ved ikke hvor mange) på samme billede.Bonus svar:Det er smag og behag.Evt fejlfinding er nemmere hvis du har 1 pr indgang.Personligt har jeg 3 grupper, så jeg kan forbikoble køkken eller værksted, uden resten af huset er forbikoblet.[/quote']Ok tak, kan man lave flere sider til en controller (i begge programmer).. Hvis nu den ene skal være både bygning 1 og bygning 2?
Link til kommentar
Del på andre sites