mortendiedrichsen Skrevet September 19, 2012 Rapporter Share Skrevet September 19, 2012 Hej. er der nogen der ved hvordan (hvis det kan lade sig gøre) man kan få overført en værdi til mail. Fek.s et tal fra en tæller som skal overføres til e-mail? Håber der er nogen der kan hjælpe.På forhånd tak.Mvh. Morten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 20, 2012 Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Det er desværre ikke noget IHC controlleren pt understøtter.Den kan kun mail faste tekster :pinch: Det kan dog lade sig gøre, hvis du laver din egen lille mail program.Enten et program der kører på en PC, som så altid er tændt.Eller via et script som kører på en NAS, der understøtter dette.Fx Synology NAS med php.Det er klart at vi nu er ovre i den lidt mere nørdede løsning - men det kan altså lade sig gøre... :woohoo: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mortendiedrichsen Besvaret September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Det med at man kan gøre noget med sin nas, har jeg hørt lidt om før.Jeg har en nas fra synologi ds411 kørende der hjemme.Jeg ved bare ikke hvad det er man skal sende over til den fra ihc??? :silly: Kan du komme med et par fif til det?Mvh Morten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ihcbob Besvaret September 21, 2012 Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Virkemåde:Din nas skal fx 1 gang i minuttet køre et php script. Dette kaldes ”cron job”. 1 minut er desværre det mindste tidsinterval på cron jobs.Ved faktisk ikke lige hvordan man opretter cron jobs på synology.Dette php script logger ind på din ihc controller.Læser det output som trigger mail.Hvis det er ”on”, så skal php script læse din tæller, og sende en mail.Brugeren MikkelS har lavet et php script som kan login og læse input/output og dimmer lysniveau.Du skal læse denne tråd: http://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdk/web-baseret-ihc-remoteHvis 1 gang i minuttet ikke godt nok, så bliver det en kende mere svært.Så kan det ikke laves som en php webside, men skal være et script som kører i een lang uendelig løkke når nas booter. Dette script logger ind på controlleren og "abonnerer" på ChangeEvent på din mail trigger udgang. Så kan du opnå en responstid på ca 1 sekund.Denne metode er dog ikke brugt eller beskrevet i MikkelS's php kode.Så det skal du selv igang med. Hvis du kender lidt til programmering er det dog til at finde ud af. Her skal du søge i forum efter waitForResourceValueChanges.Så finder du ogsp en der har lavet det via python script på Synology nas... Se også http://www.ihc-user.dk/forum/udvikling/microsoft-net-api/sdk/waitforresourcevaluechanges-hvordanHåber det hjælper Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 mortendiedrichsen Besvaret September 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 21, 2012 Jeg vil da prøve at arbejde med det.Tusind tak for de gode råd og links, det gør da at jeg ved hvilken retning jeg skal arbejde hen mod. :cheer: mvh. Morten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
mortendiedrichsen
Hej. er der nogen der ved hvordan (hvis det kan lade sig gøre) man kan få overført en værdi til mail. Fek.s et tal fra en tæller som skal overføres til e-mail? Håber der er nogen der kan hjælpe.På forhånd tak.Mvh. Morten
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts