oskar Skrevet September 15, 2012 Rapporter Share Skrevet September 15, 2012 Hej.Påtænker at købe et velux KLF-100 interface for på den måde at kunne styre mine velux vinduer over IHC.Er der nogen der ved om regnsensoren på vinduerne bliver sat ud af kraft hvis man styrer med IHC. Med andre ord får jeg vand på gulvet når det regner ?Håber nogen kan hjælpe / har erfaring...Oskar Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Gør den ikke, klf-100 virker som fjenbetjeningen gør Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Gør den ikke' date=' klf-100 virker som fjenbetjeningen gør[/quote']Jeg har også Velux venduer og overvejer at gøre det samme. Du bliver derfor nød til at uddybe ovenstående.Hvis jeg gerne vil kunne styre mine Velux vinduer via IHC, så de f.eks. åbner når der bliver varmt indenfor mens jeg ikke er hjemme, eller lukke når jeg tilslutter min alarm. Hvorfor skulle jeg så ikke invester i den boks? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
oskar Besvaret September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Jeg er heller ikke helt sikker på hvad clemen mener... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Clemen Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Det jeg mener er at den ikke frakobler regnsensoren.KLF virker som en stor fjernbetjening, og om du åbner på fjernbetjeningen eller sender en åbne kommando via klf er det samme. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret September 16, 2012 Rapporter Share Besvaret September 16, 2012 Jeg er heller ikke helt sikker på hvad clemen mener...Men jeg forstår fortsat ikke hvorfor man ikke skal købe den boks, bare fordi den virker som en fjernbetjening? Fjernbetjeningen er dejlig at have når du lige skal gøre et eller andet, mens boksen er dejlig at have når du gerne vil sammenbygge med IHC. Jeg kan ikke se de 2 udelukker hinanden, tværtimod. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Der blev spurgt om KLF-100 frakobler/disabler regnsensoren. Det gør den ikke. Der var så en ekstra oplysning om at KLF-100 "bare" virker som en fjernbetjening som altså heller ikke frakobler/disabler regnsensoren.Som du også skriver er det da helt OK at inverstere i KLF-100 hvis man ikke kan/vil nøjes med f.eks. en fjernbetjening men ønsker vinduer styret agf f.eks. IHC. Ingen problemer i det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jess Besvaret December 25, 2014 Rapporter Share Besvaret December 25, 2014 Overvejer sådan en klf 100.. Hvordan tilslutter man helt konkret? Hvilke moduler/relæer skal der benyttes? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper Ravn Besvaret February 16, 2015 Rapporter Share Besvaret February 16, 2015 Se evt. mit indlaeg paa http://www.ihc-user....d-ihc/?hl=velux Hvis det kunne have interesse. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts