Hop til indhold
  • 0

IHC dataprotokol og tovejs kommunikation?

Per Svarre
 Share

Spørgsmål

Hej ForumEr der en af jer der ved hvilken dataprotokol IHC benytter. Jeg har en Philips Pronto fjernbetjening (TSU9600) der foruden IR kan kommunikerer via WI-FI. Den har endvidere mulighed for at køre scripts der gør at fjernbetjeningen kan udføre tovejs kommunikation. Det jeg spekulerer på, er om det vil være muligt at få IHC og min Pronto til at gøre det. Jeg bruger lige nu Prontoen til at kontrollere min IHC installation men kun via IR, det ville da være nice hvis man kunne får feedback om evt. lysniveau på sin fjernbetjening!??Men først må jeg jo lige finde ud af om man på nogen måde kan få de to til at kommunikere. Så hvilken protokol bruger IHC, og kunne man evt. gøre det gennem IHC visual?MVHPer Svarre

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

taget fra www.lk.dk

Download filerne til din pcDisse hexfiler kan du downloade og anvende samme med Phillips pronto universal fjernbetjeningHøjreklik på filen og vælg "save target as" eller "gem destination som" herefter vælger du et bibliotek på din pc og vælger gem. http://www.lk.dk/public/download/Software/Ihc_Ir.ccf benyttes til ihc opsætning i pronto. Hex-koderne til de forskellige kanaler i ihc-protokollen er vedlagt i filen:ihc_hex.txt Filen http://www.lk.dk/public/download/Software/ihc_hex.txt oploades til pronto via PRONTOEDIT i Windows. Systemet er testet og fundet funktionsdygtigt, på Philips universelle Pronto1000 (RU890) fjernbetjening.
kunne måske bruges..
Link til kommentar
Del på andre sites