FRBI Skrevet September 13, 2012 Rapporter Share Skrevet September 13, 2012 Hej.Det er nok ganske simpelt men jeg kan ikke lige se hvad jeg skal bruge fra tastaturet til at aktivere sluk alt hele huset ved alarmtilslutning !Jeg har en sluk alt hele huset ved hoveddøren men ville godt have at sluk alt hele huset blev aktiveret ved alarmtilslutning, for så er man jo sikker på at alt er slukket.På forhånd takFrank Birch Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 13, 2012 Rapporter Share Besvaret September 13, 2012 Du laver bare en forbindelse fra alarm FB'ns udgang "Alarm aktiveret" over på din slukalt indgang. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
FRBI Besvaret September 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2012 Hej Lars.Mange tak for din hurtige respons.Det var jo ret simpelt men sommetider kan man jo ikke se skoven for bare træer.Dog virker det ikke det hele, for jeg har en sluk alt i alle rum, de virker upåklageligt, og ved hoveddørenhar jeg en sluk alt hele huset, den virker også og slukker alle rum.Jeg har nu kopieret udgangen totalalarm til sluk alt indgangen i alle rum, og lyset slukker i alle rum når jeg sætteralarmen til, bare ikke i køkkenet. Når jeg simulerer i visual så slukker køkkenet også ved alarmtilslutning, bare ikke i det virkelige liv !!!Hvad gør man så ??MvhFrank Birch Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 14, 2012 Rapporter Share Besvaret September 14, 2012 Prøv at uploade dit program så vi kan se hvordan det er lavet.Et lille fif er f.eks. at samle alle rummes sluk alt så det kun er et sted der skal trigges når der ønskes slukket, istedet for som du beskriver også trækker sluk fra alarmen til alle rum. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
FRBI Besvaret September 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2012 Hej Lars.ja det kan godt være at det er smartere at få sluk alt fra de forskellige rum samlet i en blok.Jeg forsøgte i starten at fjerne det fra de oprindelige FB for at gøre dem enkle og overskuelige, men der er jo kommet meget til siden og det begynder at blive lidt rodet :sick: Hilsen FrankAftens_og_Morgenlys_med_touch.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret September 14, 2012 Rapporter Share Besvaret September 14, 2012 Ja det kan hurtig blive lidt rodet og overskuligt.Her er et forsøg på at lave lidt mere struktur:TEST_hus_20091208-20091210.vis Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
FRBI Besvaret September 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 20, 2012 Hej Lars.Så har jeg haft tid til at prøve min Fb med dine rettelser og det spiller bare max.Også rart at sluk alt ved hoveddøren skal holdes inde 2 sec. så man ikke utilsigtet kommer til at slukke det hele, fordet er sket et par gange.Tak for hjælpen.MvhFrank Birch Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts