Jan W Skrevet September 12, 2012 Rapporter Share Skrevet September 12, 2012 Har nogle temperatur sensore siddende på min værksteds-controller (visuel 2 uden viewer)Er det muligt at overføre information om temperaturen til min Hus-controller (visual 2 med viewer)?Altså gennem linket (8-15 & 15-8)Hilsen Jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 12, 2012 Rapporter Share Besvaret September 12, 2012 Mener du har spurgt om det før uden der kom nogen kvalificerede svar.Det er nok fordi det ikke umiddelbart er muligt, at overfører variabler/værdier på den måde, kun i/o status. Altså On/Off signaler. Men man kan selvfølgelig lave sin egen protokol og dermed muligvis opnå det ønskede. Eller i det mindste noget der ligner, men måske med begrænset funktionalitet. Du kan ihverttilfælde finde en "protokol"sender her i forummet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kristian Poulsen Besvaret September 13, 2012 Rapporter Share Besvaret September 13, 2012 Hvis du kan acceptere at have en PC kørende, så kan man lave et program der fungerer som 'bro' mellem de 2 kontrollere, og dermed også overføre værdier fra en variabel til en anden. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret September 13, 2012 Rapporter Share Besvaret September 13, 2012 Hvis du allerede har kabel mellem de 2 controllere - har du så ikke ekstra ubrugte ledere i kablet, så du kan koble temp. sensor direkte på et input modul i huset i stedet? Hvis du så har telestater i garagen, kan de signaler så overføres mellem de 2 controllere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jan W Besvaret September 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 13, 2012 Se det var måske en ide, Mon ikke der skulle være et par ekstra ledere der.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret September 14, 2012 Rapporter Share Besvaret September 14, 2012 Se det var måske en ide' date=' Mon ikke der skulle være et par ekstra ledere der..[/quote']Tit og ofte kan man faktisk spare den 2. controller væk, ved bare at have input-/outputmodulerne siddende decentralt, og koblet på den ene controller. Hvis du har et Link-10 kabel ind til hus-controlleren, kan du jo koble 4 moduler + 0V og 24V til i det ene kabel. Så er man helt ude over de begrænsninger det giver, som det er nu, med kommunikationen mellem 2 controllere. Det kræver selvfølgelig at der er plads til modulerne på din hus-controller. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jan W
Har nogle temperatur sensore siddende på min værksteds-controller (visuel 2 uden viewer)Er det muligt at overføre information om temperaturen til min Hus-controller (visual 2 med viewer)?Altså gennem linket (8-15 & 15-8)Hilsen Jan
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts