Hop til indhold
  • 0

Problemer med at logge ind via lan

Jesper Boel Nielsen1354922313
 Share

Spørgsmål

Hejsa,Jeg har en ny Controller Visual 2.0 og er ved at sætte den op på mit lan netværk. Umiddelbart går alt fint, og jeg kan ping'e den og den svarer også via http://192.168.5.35:443 og viser start-siden. Men prøver jeg at logge ind på serviceview eller noget andet så får jeg altid samme svar: "Adgang nægtet for brugeren admin mod 192.168.5.35:443".Jeg har kontrolleret og sat "hak" i det hele under Adgangskontrol-indstillinger. Alle netværksindstillinger ser korrekte udDNS er indstillet osv.Jeg har prøvet med både en Admin og en Bruger adgang - Men det giver samme resultat.Er der andre forslag?

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Jesperboelnielsn, og velkommen til IHC-user :-)Det burde jo virke med indstillinger du har lavet, og du har også husket at sætte gateway samtidig med DNS ?Ellers kan du prøve at søge her i forummet på reset firmware. Jeg har tidligere langt en sådan op der kun resetter user indstillingerne tilbage til default og en der resetter alt i controlleren. Husk backup af dit program.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nej de behøver ikke blive indtastet samtidig, men de skal begge være der hvis du vil bruge controlleren via Internettet.Hvis alt er som beskrevet i manualen/kom godt igang guiden, så har kun et sidste bud inden reset: sluk for stømmen og genstart controlleren.Ps. Er det ikke Monaco, der i baggrunden ?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Har din PC en IP i samme subnet som din controler. Hvis ikke tror controleren at du kommer fra internettet.
Nå de var vi næsten lige hurtige. Hvis ellers Alt er vinget af i admininterfacet burde det ikke betyde noget. Det skulle routeren (ip protokollen) jo gerne holde styr på.Men man ved selvfølgelig andrig med LK implementeringer....... ;-)
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hvis ellers Alt er vinget af i admininterfacet burde det ikke betyde noget. Det skulle routeren (ip protokollen) jo gerne holde styr på.Men man ved selvfølgelig andrig med LK implementeringer....... ;-)
Jeg har mere end 1 gang set at brugerne ikke forstod at for LK, så er alt som ikke er på samme subnet som controleren internettet.Gid at LK snart fik oppet sig og fik lavet en ordentlig IP implementering, men en reel sikkerhed hvor man kan angive hvilke IP's der må hvad, frem for denne amatør løsning der hører hjemme i det forrige århundrede.. :angry:
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hejsa' date='Jeg har en ny Controller Visual 2.0 og er ved at sætte den op på mit lan netværk. Umiddelbart går alt fint, og jeg kan ping'e den og den svarer også via http://192.168.5.35:443 og viser start-siden. Men prøver jeg at logge ind på serviceview eller noget andet så får jeg altid samme svar: "Adgang nægtet for brugeren admin mod 192.168.5.35:443".Jeg har kontrolleret og sat "hak" i det hele under Adgangskontrol-indstillinger. Alle netværksindstillinger ser korrekte udDNS er indstillet osv.Jeg har prøvet med både en Admin og en Bruger adgang - Men det giver samme resultat.Er der andre forslag?[/quote']Har du prøvet adressen 192.168.5.35:80? Port 443 bliver brugt til den sikre kommunikation til programmering, men ikke til at fange viewer delen....
Link til kommentar
Del på andre sites