Hop til indhold
  • 0

Problemer med magnetkontakter !

FRBI
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har magnetkontakter i alle mine oplukkelige døre og vinduer og endvidere har jeg glasknusnings sensorer på alle ruder.Det er så delt op i forskellige rum.Mit problem er at jeg i stuen på den ene væg har 2 magnetkontakter og 8 rudeknusnings sensorer i serie. de har en samlet modstand på 41 ohm.Hele sommeren er der ikke noget problem men når det begynder at blive koldt og døren elller vinduet har stået åbent i længere tid og man så lukker så slutter kredsen ikke lige med det samme og den kan også godt finde på at stå og slutte / åbne i løbet af natten.jeg har prøvet at skifte kontakter / sensorer men det hjælper ikke.Det er den eneste kreds jeg har problemer med. Kablerne er trukket i væggen så jeg har ikke mulighed for at dele kredsen op i 2 eller flere.De sidder pt. på et 24/3 indputmodul. Vil det være bedre at sætte dem på et 24/24 modul hvis strømmen er større der eller skal jeg lave noget helt andet med en sekundær kreds hvor jeg evt. kører 24v gemmen sensorerne / magnetkontakterne og de så aktiverer et relæ som så går til 24/3 modulet ?Håber der er en der kan / vil hjælpe mig for som det er nu giver det jo nogle falske alarmer.mvh Frank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

24/3 modulet kræver en kontakt modstand på max 300 ohm.24/24 modulet virker kun op til 33 ohm.Så du skal ihvertfald ikke skifte til 24/24...Kan du komme til at kortslutte glasknus sensoren på døren, så du kan konkludere at det er denne, som er problemet?Magnetkotakten er ihverfald ligeglad med om det er begyndt at blive mere køligt...

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej IHCBob.Jeg har prøvet at holde et multimeter over hver enkelt glasknusnings sensor og så dreje dem til de går off og tilbage igen til de går on. Det er en kviksølvs afbryder der sidder i dem.Når jeg tilfældigvis lige ser at kredsen er off på mit statustryk så kan jeg bare åbne døren og lukke den igen så er kredsen sluttet. det virker som om at at kredsen bare lige skal have et "boost" for at gå on !Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Igen.jeg har chekket kablerne og de skulle være ok.Der er jo et spændingsfald over de 41 ohm kontakter i serie og så tænkte jeg på om kredsen måske mangler et par volt eller 3 og så ikke rigtig kan slutte i input modulet.Tænkte på om man kunne hæve spændingen til måske 30 v med en trafo og et relæ og så på denne måde fåsignalet til at virke i input modulet. Ved så ikke om ac eller dc er bedst ?Jeg har siddet og læst en af dine gamle tråde ang. dioderne i tastaturet hvor jeg også synes at det er dumt at have den røde til at lyse når alarmen er sat til.Har du en ide til at lave det sådan at den røde slukker ca. 2 min efter at alarmen er sat til og så går tilbage til normal når alarmen er slået fra igen. Den grønne må godt lyse hele tiden når alarmen er slået fra for så er vi jo hjemme alligevel.Når vi så kommer hjem og alarmen er slået til uden den røde diode tændt så ved vi jo at det er tilsluttet når den grønne ikke lyser.Hilsen Frank Birch

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Jeg har siddet og læst en af dine gamle tråde ang. dioderne i tastaturet hvor jeg også synes at det er dumt at have den røde til at lyse når alarmen er sat til.Har du en ide til at lave det sådan at den røde slukker ca. 2 min efter at alarmen er sat til og så går tilbage til normal når alarmen er slået fra igen. Den grønne må godt lyse hele tiden når alarmen er slået fra for så er vi jo hjemme alligevel.Når vi så kommer hjem og alarmen er slået til uden den røde diode tændt så ved vi jo at det er tilsluttet når den grønne ikke lyser.Hilsen Frank Birch
Det er vist desværre ikke muligt. Den eneste løsning er mig bekendt, som jeg også mener ihcbob foreslog i den gamle post, at forsyne tastaturet fra en udgang, som man f.eks. har en pir til at tænde for på en timer. Jeg har ikke selv prøvet denne løsning, men den burde da virke. Jeg satte selv mine kodetastaturer indendørs af samme årsag, da den røde diode kan ses på laaaaang afstand. :pinch: Man behøver jo ikke at reklamere med at man ikke er hjemme.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Jeg har siddet og læst en af dine gamle tråde ang. dioderne i tastaturet hvor jeg også synes at det er dumt at have den røde til at lyse når alarmen er sat til.Har du en ide til at lave det sådan at den røde slukker ca. 2 min efter at alarmen er sat til og så går tilbage til normal når alarmen er slået fra igen. Den grønne må godt lyse hele tiden når alarmen er slået fra for så er vi jo hjemme alligevel.Når vi så kommer hjem og alarmen er slået til uden den røde diode tændt så ved vi jo at det er tilsluttet når den grønne ikke lyser.Hilsen Frank Birch
Det er vist desværre ikke muligt. Den eneste løsning er mig bekendt' date=' som jeg også mener ihcbob foreslog i den gamle post' date=' at forsyne tastaturet fra en udgang, som man f.eks. har en pir til at tænde for på en timer. Jeg har ikke selv prøvet denne løsning, men den burde da virke. Jeg satte selv mine kodetastaturer indendørs af samme årsag, da den røde diode kan ses på laaaaang afstand. :pinch: Man behøver jo ikke at reklamere med at man ikke er hjemme.[/quote'']Jeps.Rød/Grøn styres af 1 udgang. Så den kan ikke slukkes.Ved ikke om tastaturet har en opstartstid, som kan virke generende, hvis man sætter forsyningen på en udgang.Men det ville da være nemt at afprøve...Mht at øge spændingen..... hmmm.... det burde jo ikke være nødvendigt. Input 24/3 skulle nemt kunne trække ved 41 ohm.Har du prøvet at måle modstanden på kredsen når det er du har problemet?
Link til kommentar
Del på andre sites