Hop til indhold
  • 0

Multifuktion i et tast

Michael Krabbe
 Share

Spørgsmål

HejEfter nu med stor succes at have installeret vedhæftede program som lars-jacobsen har været så hjælpsom at lave til mig, har jeg nu fået brug for at udvide dette med ekstra funktionaliteter. Jeg har prøvet at bygge videre på Lars' program med uden at jeg kan kalde det en succes. Så hjælpeløs som jeg er, må jeg igen bede om hjælp. Jeg ønsker at lave følgende FBVed et tastetryk skal der kunne differentieres på denne mådeTre typer trykKortLangDobbeltDerudover skal kort tryk kunne sende signalet to veje afhængig af om det er dag eller nat som det er tilfældet i et vedhæftede program fra LarsDer er altså fire udgange i det heleKort - DagKort - NatLang (til justering af dimmer 400 styrken(Dobbelt trykJeg har forsøgt at se om det er andetsteds på IHC user, men har ikke fundet det. Så jeg håber i kan hjælpe. På forhånd tusind tak.

mkrabbe_2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jammen vi brygger da bare videre ;-)Hvilke funktioner er det du gerne vil implementere ved de forskellige tryk typer ? Altså hvad skal der ske ved, kort ? (tænd som allerede implementeret ?)Lang ? (regulering som du skriver)Dobbelt ? (sluk ?)Men generelt er det med dobbelttryk noget rod at implentere i praksis. Det kan godt kodes (se vedhæftede FB). Men ofte er det en fordel at anvende længden/varigheden af trykket som indikator. F.eks. kort, (<0,5 sek.) lang (>0,5 sek) og meget lang (>3sek ).hus-20091124-2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Løsningen er til vores badeværelse. Lyset kører som nævnt på en uni dimmer 400Målet er at den skal styres med 2 knapper, hvor knap 2 slukker og regulerer nedKnap 1 skal kunne gøre følgendeLangt tryk regulerer opKort tryk tænder (dag 100% (mem 1) og nat 30% mem2)Dobbelt tryk tænder altid 100% mem1Så skulle man om natten have brug for det ekstra lys er det blot at dobbelttrykke. Jeg har vedhæftet en FB jeg har på dobbelttryk som faktisk virker ganske fint hvis det kan bruges.

Dobbelttryk.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

OK prøv at se om den kombination jeg har lavet under badeværelse fungerer efter hensigten, inden jeg kaster mig over at samle det i een FB. Den var hurtig kreeret ud fra af nogle af mine gamle FB + lidt standard FB.Herudover har jeg lavet en anden udgave af 1 tast dimmer styringen som en lille bonus.hus_20091124_3-20091125.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej LarsJeg har lige fortaget et par små tilpasninger på flowet. 1. Jeg har flyttet udgang sluk til touch på dimmer, da sluk på dimmer er sluk alt funktion2. Jeg har flyttet de "normale" indgange til fortrådet simpel dimmer fra 1 tast styring til 2 tast styringerne. Men ellers ser flowet helt perfekt ud. Endnu engang mange tak for din hjælpsomhed. Den er værdsat.

mkrabbe4.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Først og fremmest vil jeg give Lars helt ret i, at dobbelt tryk i praksis er noget rod. I hvert fald sammen med de funktioner du ellers ønsker med trykket.

Jeg har lige fortaget et par små tilpasninger på flowet. 1. Jeg har flyttet udgang sluk til touch på dimmer' date=' da sluk på dimmer er sluk alt funktion2. Jeg har flyttet de "normale" indgange til fortrådet simpel dimmer fra 1 tast styring til 2 tast styringerne. Men ellers ser flowet helt perfekt ud. Endnu engang mange tak for din hjælpsomhed. Den er værdsat.[/quote']Har du omstillet din Uni400 dimmer til 2-tast betjening (gøres med ved at fjerne jumper1 på gammel model Uni400, og ved at aktivere mem1+mem2 i >10sek på den nye model), for ellers hjælper det ikke bare at flytte de indgange fra 1-tast til 2-tast i funktionsblokken? Som du har flyttet på det, vil du nemlig også bare lave touch funktion på dit tryk (højre), og ikke kunne bruge det til sluk/regulér ned som du ønsker. Kort tryk vil selvfølgelig stadig slukke, men langt tryk vil både kunne regulere op/ned.En anden mulighed kunne være, at bruge det ene tryk som touch (regulér op/ned ved langt tryk, og tænd/sluk ved kort tryk), og bruge det andet tryk til de 2 memory funktioner afhængig af dag/nat.
Link til kommentar
Del på andre sites