Hop til indhold
  • 0

Hvilken Dimmer??????????????

Jacob Nielsen1354922309
 Share

Spørgsmål

HejJeg skal have installeret det her nye IHC og kikker på noget dimmer, men er noget i tvivl om hvilke type jeg skal vælge, fordi det for mig ser ud som om jeg skal lægge mig fast på hvilke lamper jeg vil bruge i fremtiden.Så hvad er optimalt?Er det overhoved LK's?Bør måske oplyse at det er fortrådet anlæg og det som skal køre wireless kommer til senere i forbindelse med det gamle hus.Vh Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg vil også, som Lars, helt uden at blinke vælge en wireless dimmer. Det er også den eneste der f.eks. virker ordentligt hvis man bruger IHCRemote. Den kan også håndtere utallige scenarier og rampetider.De virker også til visse LED-pærer, men ikke alle. Der har før været postet herinde med nogle LED som folk har gode erfaringer med sammen med en wireless dimmer.Næsten alle andre dimmere giver kun problemer programmeringsmæssigt, når man f.eks. bare vil lave noget som en simpel sluk alt, eller bruge lysdæmperen i hjemmesimulering.En Unidimmer kan til nøds bruges, og har mulighed for sluk alt og 2 gemte lysniveauer, men det bliver dyrere end en wireless dimmer, da den kræver 4 stk 24V udgange fra et output24 modul pr. dimmer, for at udnytte de funktioner, og så kan den stadig kun en brøkdel af en wireless model rent programmeringsmæssigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for jeres input ;) Jeg har været syg og skal have et byggeri færdigt NU, og bliver nødt til at lave det på et minimum med de komponenter jeg har lidt af i forvejen.Jeg er klar over det koster lidt mere med den gennemførte mulighed, men det bliver ikke lige nu, og jeg skal lige være up too date med hvordan og så videre det hele virker.Nu har jeg kikket på Eltako dimmer, som burde kunne løse min opgave til en fornuftig pris, hvis disse er løsningen Eltako EUD12NPN-UC Universal-Dimmschalter http://www.amazon.de/Eltako-EUD12NPN-UC-EUD12NP-Universal-Dimmschalter/dp/B000UW30Q4Lige nu kikker jeg efter eksempler på tavle opbygning, billeder og beskrivelse ag både IHC delen og den"almindelige" tavledel. Er der nogle specielt gode steder at finde noget? Samtidig er jeg også interesseret i brugte komponenter svarende til det som indgår i boligpakken.Vh Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Jeg er klar over det koster lidt mere med den gennemførte mulighed' date=' men det bliver ikke lige nu, og jeg skal lige være up too date med hvordan og så videre det hele virker.Nu har jeg kikket på Eltako dimmer, som burde kunne løse min opgave til en fornuftig pris, hvis disse er løsningen Eltako EUD12NPN-UC Universal-Dimmschalter http://www.amazon.de/Eltako-EUD12NPN-UC-EUD12NP-Universal-Dimmschalter/dp/B000UW30Q4[/quote']Husk at indregne prisen på de udgange du skal bruge for at styre de fortråede dimmer. Wireless dimmerne er lidt dyrer, men når man indregner de udgange der skal bruges for at styre fortråede dimmer, er LK's wirless dimmer faktisk billigere end deres fortråede dimmer, og de er flere gang bedre.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Inspiration til tavleopbygning finder du nok bedst i "Vis mig din tavle" sektionen.Eltako dimmeren er der mange der giver positiv feedback på vedr. LED og til den pris du der har fundet den til er det vist et helt OK køb.Hvis du kan leve med det så findes der hævnligt en del brugt IHC grej på www.dba.dkNyt så prøv www.Billigihc.dkGår ud fra du har helt styr på dimensioneringen/disponeringen og har tænkt godt og grundigt hvor du kunne få behov for PIR, temp. Føler, røgalarm, magnetkontakter,LED indikation i tryk osv osv. Det er bedre at have forberedt lidt for meget, end at komme i tanke om der lige mangler xyz når først huset er renoveret.Ærger mig selv lidt over jeg ikke monterede PIR i alle rum, men det må jeg så leve med ;-(

Link til kommentar
Del på andre sites