Hop til indhold
  • 0

Uni Dimmer og Scenarier

lh03
 Share

Spørgsmål

HejsaSå har jeg brug for forummets assistance endnu engang ;-)Jeg har i huset spots tilsluttet trådede Uni Dimmere. Så vidt jeg har forstået, så kan man oprette scenarier, hvor niveauer i belysning i køkken/alrum/stue (4 sektioner) kan gemmes. F.eks. et niveau ved madlavning, et ved spisning og et ved tv-kigning.Jeg kan se, at der er 2 memory slots i hver Uni Dimmer. Betyder det at jeg kun kan gemme 2 niveauer?Hvordan udnytter man memory funktionen?Se gerneForum_Danros4.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ikke konfigureret, betyder sikkert at den ikke er forbundet til et udgangsmodul.men ja 2 forskellige.Udskift dine Uni dæmpere med wireless dæmpere og du kan lave så mange du vil, samt styre på %.Jeg har lige været igennem samme udskiftning med mine uni dæmpere da de simpelthen er for dårlige rent kodningsmæssigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Clemen: Det var ærgerligt, men jeg vil ikke koste på at udskifte spritnye Uni Dimmere... :(. Jeg bør også kunne klare mig med de 2 niveauer.Nogen som har en idé til, hvad jeg gør for at komme videre gerne bare i hovedtræk. Jeg skal have forbundet memory udgangene fra Uni Dimmerne til hvilke input-moduler? Og hvad så?Evt. eksempel på programmering ved brug af memory kunne være godt ;-).Pft.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja dine Uni400 dimmeres 2 mem indgange skal kobles til 24V output moduler.Herefter vælger du bare en passende FB blandt:1.2.011.2.021.2.05eller 9.1.0x fra "Standard pakken"eller 9.2.04 fra "Bolig pakken" Så kan du benytte af de facilitter/features de nu understøtter. Eksempelvis forskellig lysniveau alt efter dag/aften/nat, eller scenarier.Se hjælpen til den enkelte FB i Visual ved at markere teksten med rødt og tast F1.

Link til kommentar
Del på andre sites