Hop til indhold

Wireless muligheder?

Recommended Posts

Tak for det, men jeg kan ikke se at man kan styre 3 lamper med en knap til hver lampe.Jeg har prøvet med den her simulator: http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/produkter-og-loesninger/wirels-prov-selv.page men kan ikke få en lampe til at tænde og slukke på samme knap, jeg skal bruge 2 knapper eller knap 4 sluk alt.Lad os sige at det i stuen er 1 loftlampe og 2 bordlamper, jeg ønsker at tænde/slukke loftlampen med med knap 1, tænd/sluk bordlampe 1 med knap 2 og tænd/sluk bordlampe 2 med knap 3 og når jeg forlader stuen sluk alt med knap 4.Jeg ønsker ikke at gå via sluk alt hver gang en lampe skal ændre status. Mulig jeg overser noget da LK-wireless er ret nyt for mig.(Har noget z-wave idag som jeg vurder at gå væk fra)

Link til kommentar
Del på andre sites

OK det er rigtigt. Du kan ikke lave en kip på en enkelt lampe i stand alone. Når der laves et "Control link" reserveres hele tangenten (begge sider af et tryk), og man skal tænde på venstre og slukke på højre. Man kan så vælge at linke til flere lamper som styres sammen, med samme tangent.Så det blev kun en 50% løsning. Hvis du vil styre flere lampesteder kan/skal der flere sendere(tryk) til. Bemærk de fåes også i en udgave med 3 tangenter (6 tryk).

Link til kommentar
Del på andre sites

OK' date=' tak for det. Det var godt nok lidt surt :( Kan det gøres med en controller med viewer?Hvad gør de som har mere end 2 lamper, det bliver godt nok et batteri med afbrydere. Jeg skal renovere så de fleste afbryder er modul 1 til afbryder og 1,5 til stik i samme positon på væg.[/quote']Ja med controller, kan hver knap programmeres til hvad det skal være
Link til kommentar
Del på andre sites

Ved en ren wireless installation behøver du heller ikke tage højde for at controlleren skal side i eltavlen. Den kan side hvor som helst (selv på gulvet under sofaen i stuen) da den jo kummunikerer med tryk og udtag trådløst.Mht flere eller større tryk ved eksisterende pos på væg, behøver du ikke bekymre dig hvis der skal monteres et 6 tryk eller 2x4 tryk. De fylder jo ikke noget i dybden og kan monteres på en blank væg. Ja selv på en glasplade eller under sofabordet, vha en selvklæbende tape.De steder hvor du skal renovere og have dimmer på lyset kan du overveje kombidimmeren der er tryk og dimmer i samme enhed.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det høres fint ud med controlleren, så kan den jo monteres der hvor den giver bedst dekning. Tror nok i min inst. at jeg kommer til at undgå batt. tryk hvis muligt, så er jeg fri for at tænke på batt. skift selvom batt. tiden er rimelig fornuftig.De bliver spennende at komme igang, selvom jeg lidt frygter prog. af controller, men er igang med manualen og øvelse gør (måske) mester ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok