Hop til indhold
  • 0

Fejl i FB 6.3.02.e Hjemmesimulering

Mogens Lunde
 Share

Spørgsmål

Gennem længere tid har jeg kørt problemløst med 6.3.02.e Hjemmesimulering, hvor jeg har et virtuelt skumringsrelæ og en indgang der kipper simuleringen. Jeg har ikke ændret noget i hverken controller eller visual software, men pludselig virkede kip-funktionen ikke længere. Så nu har vi simulering kørende hver morgen og aften. Underligt. Har prøvet at læse en ældre backup ind, fordi jeg troede at noget måske var gået i ged i denne programmering efter gentagne down-/uploads, men det ændrede ikke noget.Jeg kører med controller firmware 2.7.132 hw version 6.1 og version 2.7.98 af Visual softwaren. Vil der være noget vundet ved at få dette opgraderet, og i givet fald hvad er så lige proceduren for dette?På forhånd tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Gennem længere tid har jeg kørt problemløst med 6.3.02.e Hjemmesimulering' date=' hvor jeg har et virtuelt skumringsrelæ og en indgang der kipper simuleringen. Jeg har ikke ændret noget i hverken controller eller visual software, men pludselig virkede kip-funktionen ikke længere. Så nu har vi simulering kørende hver morgen og aften. Underligt. Har prøvet at læse en ældre backup ind, fordi jeg troede at noget måske var gået i ged i denne programmering efter gentagne down-/uploads, men det ændrede ikke noget.Jeg kører med controller firmware 2.7.132 hw version 6.1 og version 2.7.98 af Visual softwaren. Vil der være noget vundet ved at få dette opgraderet, og i givet fald hvad er så lige proceduren for dette?På forhånd tak![/quote']Det lyder som om du skal kigge efter om dit tryk virker. Det kan evt. være en knækket ledning bag trykket eller ved inputmodulet. Prøv at starte serviceview, og se om indgangen bliver påvirket når du aktiverer trykket. Der kan du også se, om fb. 6.3.02.e er "aktiv/inaktiv".Du kan sagtens opgradere controlleren, men tror bestemt ikke at det er der dit problem er. Bare du har lige har dit program til at ligge, hvis et eller andet nu skulle fejle. Proceduren er egentlig bare at hente det nye visualprogram og den nye firmware på LK's hjemmeside, og opgradere controlleren via firmwareloaderen, og så er man kørende. Som jeg husker det, er 2.7.132 lidt langsom i forhold til både 2.7.144 og den sidste nye 2.7.166, men det er kun noget man mærker til, hvis man har et stort program. Hvis man f.eks. kørte med IHC Standard programmet (boligpakken), oplevede man ofte at der kunne gå ½-1 sek før lyset tændte/slukkede fra man aktiverede et tryk, hvilket var irriterende da man så oftede fik trykket en ekstra gang for at tænde/slukke. Det problem er næsten elimineret i de nyere versioner.
Link til kommentar
Del på andre sites