Hop til indhold
  • 0

Hvad skal jeg bruge.

Szafranski
 Share

Spørgsmål

Alt i min tavle er opbrugt, og skal har lavet udendørs lys. Min elektriker har sagt at jeg kan gøre det billigere, ved online køb, i stedet for igennem ham.Men hvad skal jeg bruge.Jeg skal ha 4 alm tænd/sluk. Det vil sig 1 stk Output 230VSå skal jeg ha dæmp på den ene - 1 stk Uni Dimmer 400Så skal jeg ha et skumringrelæ.Hvad mere skal jeg bruge, for at det hele vil hænge sammen. Altså ud over Output 230v samt Dimmer.Tænker noget input 24v/24 eller 24v/3 og evt hvad der skal bruges til skumringsrelæet.Håber der er en, som vil bruge lidt at sin tid på at besvare mit spørgsmål.På forhånd takKristoffer

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

uni400 kan styres vha 230V,(tænd/sluk og reguler op/ned), men dog ikke på mem indgange. Så hvis du absolut vil have en fortrådet dimmer behøver du altså ikke også ekstra output24 modulet.Vil dog helt klart anbefale en wireless dimmer. Den koster det samme og kan mere. Dog kan den max. belastes med 250W Du skal nok også have et input24 modul til dit skumringsrelæ, men du kan spare begge dele, da der findes en "Virtuelt Skumrings relæ" FB herinde lavet af Kenth. Den simulere nat/dag, med realistiske tider alt efter årstid.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jamen den skal bare trække 4 lamper med 8W E27 Sparepære. Så det bør den kunne klare. Er det muligt i kunne linke til en wireles dimmer, da jeg er lidt i tvivl om hvilken i mener. Da jeg kan se lidt forskellige, på fx billigihc.Tror da bare jeg bruger den virtuelle måde, i stedet for et skumringsrelæ. For det kan jeg selv finde ud af at sætte op, og den kan jo ikke gå i stykker :D

Link til kommentar
Del på andre sites