BrianH Skrevet June 16, 2012 Rapporter Share Skrevet June 16, 2012 Hej, hvordan er det det er - er der ikke noget med at max må have 2 ledere i hhv. fase og nul i en automatsikring - gælder det også en kraft gruppe?På forhånd tak. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret June 16, 2012 Rapporter Share Besvaret June 16, 2012 Ja det er der noget med. Der er flere der siger max. 2 ledere under en klemme/skrue/terminal.Men lige hvorhenne det står i SB, har jeg ikke set refereret. Men man kan jo bare starte med at læse den fra en ende.... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianH Besvaret June 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 16, 2012 Hmmm - andre der kan be- eller afkræfte? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret June 16, 2012 Rapporter Share Besvaret June 16, 2012 Mener ikke at der er nogen begrænsninger i SB - udover at de helt generelt henviser til at producentens vejledning skal følges.Du kan læse SB her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=25862Prøv at søge på (CTRL+F):526 Elektriske forbindelser Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcbob Besvaret June 16, 2012 Rapporter Share Besvaret June 16, 2012 Det virker da også lidt idiotisk at lave sådan en kæmpe klemme, hvis man kun må montere 2 stk 1,5mm2 ledere? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
SilverLine Besvaret June 17, 2012 Rapporter Share Besvaret June 17, 2012 Jeg mener bestemt vi lærte på skolen dengang. At der måtte sidde det antal, som man kunne få til at side forsvarligt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcbob Besvaret June 17, 2012 Rapporter Share Besvaret June 17, 2012 Jeg mener bestemt vi lærte på skolen dengang. At der måtte sidde det antal' date=' som man kunne få til at side forsvarligt.[/quote'] Den regel har jeg også monteret efter Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret June 17, 2012 Rapporter Share Besvaret June 17, 2012 Samme regel anvendt her :whistle: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianH Besvaret June 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret June 17, 2012 OK - jamen det lyder også mest logisk. Det vil jeg også gøre så. Der er kun tale om 2 ledninger i den ene gruppe og 3 i den anden.Tak for hurtig hjælp :-)Mvh.Brian Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Nielsen1354922309 Besvaret June 18, 2012 Rapporter Share Besvaret June 18, 2012 Ligesom med maks antal ledere/kabler i membran-dåser, skal producentens anvisninger følges...Sjovt som 99% af alle elektrikere jeg møder ikke har taget sig tid til at læse anvisningerne som er trykt på produktet.Mht. til automatsikringer, er jeg ikke lige sikker på hvad producentens anvisninger lyder på, men det burde man kunne finde et eller andet sted... Og så forholde sig til det :)Det skal lige siges at jeg selv monterer if. "forsvarlighedsreglen" Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts