Hop til indhold

OPUS66 PLANF. STIKDÅSE DOBBELT 2 tændinger

Recommended Posts

Hej,Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal tolke LKs tekst omking OPUS66 PLANF. STIKDÅSE DOBBELT 2 TÆND. M JORD:Stikkontakter med to tændinger har fælles 0 og to individuelle fase til slutninger. Hermed kan mindst een stikkontakt tilsluttes ekstern styring.Længere nede står der så at det skal være samme fase der skal tilsluttes. Hvordan kan man så køre med 2 tændinger?Se evt. LKs datablad: http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97882_01.pdfDet jeg vil opnå er at føre 1 stk. 5-ledet 1,5mm2 frem til en dobbeltdåse og så kunne have een fase til hver stikkontakt for at kunne styre dem individuelt via IHC. Kan denne dåse det eller er jeg nødt til at sætte 2 enkeltdåser op ved siden af hinanden?På forhånd tak.Mvh.Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan du godt. Forsyningen skal blot komme fra den samme sikringsgruppe og samme fase. Du kan godt køre eks den sorte i dit 5 - leder kabel igennem ihc modulet. Du skal blot sørge for at Forsyningen til dit modul er fra den samme fase og gruppe som du for eksempel har koblet den brune ledning på, så har du fast strøm og en tænding ud i kablet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja ok - så der er altså tale om 2 separate faser - der dog kommer fra samme gruppe. Dvs. jeg vil kunne med mit 5 leder kabel kunne køre fx brun og sort gennem IHC og så ud til kontakten og dermed styre begge 2 - eller som du skriver køre den ene med fast strøm derud.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg er godt klar over at der ikke er tale om 2 forskellige faser. Det er stadig samme fase på den gruppe IHC modulet sidder på - det ar bare 2 forskellig tændinger/ledninger derfra og ud til kontakten :-)Egenligt indlysende

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok