HejDagens spørgsmål....Ved dimensionering af tavler, anvendes normalt samtidighedsfaktorer. Disse bevirker som bekendt, at den afgivne effekt i tavlen falder, grundet at de reelle forbrug sjældent ligger nær 100% for enkelte enheder.OG ja så er der nogle tabeller man kan følge eller man kan antage en faktor... :cheer: Godt.... Ved brug af IHC komponenter er oftest angivet egeneffekt:f.eks:Output 230 - 7WStrømforsyning 72W - 3WSom jeg lige ser det, kan/er det være problematisk at gange disse effekter med samtidhedsfaktorer, da disse ikke nedsættes linært med forbruget.Dette bekræfter LK dog også i deres egen tavle manual.MEN... Hvordan dimensionerer i disse ting? jeg kan se, at stort set alle tavler, der er billeder af på siden, ville være underdimensioneret, hvis man skulle dimensionere som sf 1 ved ihc komponenterne.Eller har jeg bare misforstået noget??Med hensyn til programmer som f.eks. Multidim, ja så godkender den selvfølgelig tavlen, i det den regner med samtidhedsfaktorer på det hele... Schnider bekræfter dog også over for mig, at programmet ikke kan anvendes til IHC grundet fejlberegninger.... :woohoo: Så, ja, hvis man skal regne i hånden, hvilket effekter skal man så anvende for disse komponenter.... Simon.........
Spørgsmål
Simon1354922276
HejDagens spørgsmål....Ved dimensionering af tavler, anvendes normalt samtidighedsfaktorer. Disse bevirker som bekendt, at den afgivne effekt i tavlen falder, grundet at de reelle forbrug sjældent ligger nær 100% for enkelte enheder.OG ja så er der nogle tabeller man kan følge eller man kan antage en faktor... :cheer: Godt.... Ved brug af IHC komponenter er oftest angivet egeneffekt:f.eks:Output 230 - 7WStrømforsyning 72W - 3WSom jeg lige ser det, kan/er det være problematisk at gange disse effekter med samtidhedsfaktorer, da disse ikke nedsættes linært med forbruget.Dette bekræfter LK dog også i deres egen tavle manual.MEN... Hvordan dimensionerer i disse ting? jeg kan se, at stort set alle tavler, der er billeder af på siden, ville være underdimensioneret, hvis man skulle dimensionere som sf 1 ved ihc komponenterne.Eller har jeg bare misforstået noget??Med hensyn til programmer som f.eks. Multidim, ja så godkender den selvfølgelig tavlen, i det den regner med samtidhedsfaktorer på det hele... Schnider bekræfter dog også over for mig, at programmet ikke kan anvendes til IHC grundet fejlberegninger.... :woohoo: Så, ja, hvis man skal regne i hånden, hvilket effekter skal man så anvende for disse komponenter....
Simon.........
Link til kommentar
Del på andre sites
0 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts