Hop til indhold

IHC: højttalere og WAOO TV

Recommended Posts

Hej alle.Som ny husejer (med IHC installation i huset) blev jeg særlig glad for at se dette forum :woohoo: Jeg har to begynder-spørgsmål som jeg håber én af jer kan hjælpe mig med.Fakta:Huset er installeret med IHC Boligpakken fra LK (grundinstallation, multimedie/net, controller, lysstyring, udestrøm, varmestyring, visualisering samt alarmSpørgsmål 1: TV-tilslutningJeg har tænkt mig at lade mig opkoble til fibernet ved Waoo.Her vil jeg vælge deres "Store TV-Pakke".Mit TV har jo ikke UTP indgang bagi - så hvorledes ender jeg med at slutte et tv til UTP stikkene i væggene?Spørgsmål 2: Bruge IHC installationen til at føre audiosignaler viaJeg kunne godt tænke mig, at tilslutte et Denon anlæg inde i stuen. Kan jeg via IHC kabelføringen bruge mit Hifi fra stuen til at afspille lyd i højttalere i køkkenet?Hvad skal der i så fald til af udstyr?Mange hilsner fra en ny brugerKasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Ad 1:Hvis du bruger IHC net med IP TV (dvs. data) skal du skal betrage IHC net som en fordeler/forlænger, så hvordan du kobler dit TV på har intet med IHC Net at gøre i den sammenhæng. Er det derimod via kabel eller antenne, så skal der nogle speciele kabler og et antennemodul.Så hvis du køber WAOO så skal boksen fra dem enten stå ved TVet, eller ved Routeren. Skal du have mere avancerede løsninger, skal du over i noget TV server med f.eks. DVBViewer, men så må du lige vende tilbage, så kan jeg give en løsning på detAd 2:Ja det kan du godt, men IHC løsningen til det er håbløst gammeldags og sindsygt dyrt. Så kik efter noget andet f.eks.Sonos

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Kasper og velkommen til

Spørgsmål 1: TV-tilslutningJeg har tænkt mig at lade mig opkoble til fibernet ved Waoo.Her vil jeg vælge deres "Store TV-Pakke".Mit TV har jo ikke UTP indgang bagi - så hvorledes ender jeg med at slutte et tv til UTP stikkene i væggene?
Hvis du får Waoo med den store pakke' date='kommer der en boks, som du kobler på STP stikket. Denne boks er din medie-konverter som du kobler til med et HDMI kabel til dit TV. Grunden til at det er STP stik er at IHC-Net kablerne er skærmet ;-)Hvis du ikke har behov for boksen, men blot skal have antennesignalet koblet til kan du købe et kabel, som er lavet til netop dette. Se mere på LKs hjemmeside og her på foraet, der er masser af indlæg omkring det.
Spørgsmål 2: Bruge IHC installationen til at føre audiosignaler viaJeg kunne godt tænke mig' date=' at tilslutte et Denon anlæg inde i stuen. Kan jeg via IHC kabelføringen bruge mit Hifi fra stuen til at afspille lyd i højttalere i køkkenet?Hvad skal der i så fald til af udstyr?Kasper[/quote']Hvis der er vant til at handle i HIFI-klubben, Denon entusiast, så prøv at kigge på deres Cambridge inhouse løsning.De bruger cat5 kabler til at overføre fra centralenheden til lokalenhederne. Jamo har også en løsning, kaldet Jamo-Link. Begge systemer bruger den såkaldte A-BUSmvhMartin
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej AbildG og MCenterFreak.Tak for svarene :)Jeg vælger nok en Waoo boks til stue-tv'et - skal jeg har bruge UTP eller STP fra netstik i væggen til Waoo boksen?Jeg vælger så nok at køre uden boks i de andre rum - er det her blot at slutte følgende kabel fra netstik i væggen til tv ?http://www.billigihc.dk/da/kabler/2603-ihc-net-tilslutningskabel-for-rtvir-3-mtr-sort-5703302122160.html(PS: hvad gør IR-Link ?)PftmvhKasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vælger nok en Waoo boks til stue-tv'et - skal jeg har bruge UTP eller STP fra netstik i væggen til Waoo boksen?
UTP patch kabel vil være rigelig fint.
Jeg vælger så nok at køre uden boks i de andre rum - er det her blot at slutte følgende kabel fra netstik i væggen til tv ?http://www.billigihc.dk/da/kabler/2603-ihc-net-tilslutningskabel-for-rtvir-3-mtr-sort-5703302122160.html(PS: hvad gør IR-Link ?)
Det ville være rigtigt. IR-Link er til at kontrollere eks. centralt placeret udstyr fra dit tv i stue eks. Se mere om dette i LK kataloget. eller i vejledningerne til IR produkterne.Husk du også skal have en antenne modul til at splitte antennesignalet fra Waoo boksen til dine forskellige stik:eks: http://www.billigihc.dk/da/moduler/2681-ihc-net-antenne-multimedia-modul-a111-00-5703302144797.html
Link til kommentar
Del på andre sites

De kabler du henviser til kan kun bruges sammen med det nævnte modulserie. De kan kun bruges til at fordele et alm. Antennesignal, så som egen antenne, fællesantenne o.l. Altså 75 ohms antennekabel.Sidst jeg monterede en Waoo installation, afsluttes fiberkablet i en boks med 2 udgange. Et netværksudgang og en antenne udgang, 75 ohm. Dette signal kobler du så over i fordelermodulet. Kobler det igennem din ihc net installation og afslutter med det førnævnte kabel.Waoo boksen bruges til ekstrafunktioner som HD, play on demand og andet fancy features..

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok