Hop til indhold
  • 0

Trådløs nøglering

Morten G. Christensen
 Share

Spørgsmål

Er der nogen der har erfaring med trådløse nøgleringe.Jeg har købt et par stykker, og havde egentlig en forventning om at jeg kunne bruge dem når jeg kom kørende i bil ned af gaden til at slå alarm fra, tænde lys, åbne garage port m.m. Men bare jeg står lige uden for huset fanger IHC controlleren ikke signalet.Nogen erfaringer med rækkevidde, og kan man evt. få en stærkere antenne?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det ahænger selvfølgelig af din placering af antenne.Selv har jeg en særdeles dårlig (Men nem... :D ) placering af antennen - nemlig i kælder med beton vægge.Og jeg kan godt fange trådløs en 10-20 m væk udenfor.Man kan godt montere 50 ohm splitter og en ekstra antenne.Husk også at bruge 50 ohm antennekabel. (Altså ikke 75 ohm, som TV antenne bruger...)Læs også LK anbefalinger: http://www.lk.dk/download/artikler/ihc-control-antenneplacering.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for svar.Ja så har vi balladen. Jeg har antennen siddende i kælderen med god armeret beton omkring. Og der er to etager ovenpå, med beton adskillelse. Så jeg må hellere få trukket en ekstra antenne.Det er så ikke alt for nemt at trække et ekstra kabel højere op i huset - kan man benytte sig af IHC net installationen, og sætte en antenne til et IHC net stik, eller vil det aldrig fungere?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Tak for svar.Ja så har vi balladen. Jeg har antennen siddende i kælderen med god armeret beton omkring. Og der er to etager ovenpå' date=' med beton adskillelse. Så jeg må hellere få trukket en ekstra antenne.[/quote']Det er bedst hvis man kan nøjes med 1 antenne. Så prøv, som det første, "bare" at flytte antennen op på loftet, og vende den på hovedet.En splitter vil nemlig dæmpe signalet. Og selvom antennen placeres på loftet, vil du sandsynligvis stadig have signal i kælderen.
Det er så ikke alt for nemt at trække et ekstra kabel højere op i huset - kan man benytte sig af IHC net installationen' date=' og sætte en antenne til et IHC net stik, eller vil det aldrig fungere?[/quote']Pas :)Men vil gætte på nej.IHC NET antenne må være beregnet til 75 ohm antenne...
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
IHC NET antenne må være beregnet til 75 ohm antenne...
Nope. IHC net er beregnet til netværks trafik. Med de rigtige baluner kan man ændre impedancen på et 75Ohm's antenne signal,så man kan bruge et CAT5 eller højre netværks kabel som transport medie. LK's antenne forstærker er bygget således at impedanc på det signal de sender ud, passer med den impedans, som et netværks kabel har. Deres PDS -> antenne kabler har en indbygget balun, som flytter impedancen tilbage til de 75Ohm, som fjernsynet bruger.Med de rigtige baluner, kan man gøre det samme med et 50 Ohm's signal. Hvor man får dem ved jeg imidlertid ikke.
Link til kommentar
Del på andre sites