michael1354922260 Skrevet May 6, 2012 Rapporter Share Skrevet May 6, 2012 HejNogen som kender en luxmåler således man kan lave en log over lysniveauet ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 7, 2012 Rapporter Share Besvaret May 7, 2012 Der har været en anden tråd vedr. Lux/lysmålere baseret på zigza modul + servodan pir.Det er ikke noget problem at skrive en FB der gemmer/ logger værdierne. Spørgsmålet er bare hvor tit, hvor mange målinger der skal gemmes, ( de sidste 10 f.eks. ) og måske max og min værdier ?Ellers hvis der skal gemmes værdier kontinuerligt, bør man nok anvende en af de sql løsninger der omtales i andre tråde her i forummet. Det er ikke nogen forskel om det er lys niveau eller temperatur der logges. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael1354922260 Besvaret May 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 7, 2012 Hej Lars Det er meningen at jeg skal logge lysnieavuet og sammenligne kurven det med mine solceller.kan se du også er intersseret i et anlæg :-) (solcelle-debat.dk) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret May 7, 2012 Rapporter Share Besvaret May 7, 2012 Som jeg har skrevet i mange andre indlæg så er min erfaring at IHC ikke er formidabel til logning af data.Her vil jeg anbefale noget "arduino" ala en stokerbot fra www.stokerlog.dkDen vil nemt kunne sættes op til at indsamle data mv. Se eksempelvis mine på : strammelse.stokerlog.dkOg jo jeg meget interesseret i et solcelleanlæg da jeg har et nyt hus med jordvarme og vi bruger ca. 5-6000Kw på det om året + det samme til almindeligt forbrug. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
michael1354922260
HejNogen som kender en luxmåler således man kan lave en log over lysniveauet ?
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts