Carsten L. Skrevet April 13, 2012 Rapporter Share Skrevet April 13, 2012 Jeg har netop forbundet min første Fuga Intern lydgiver 80 DB til et 24v output, og nu kan jeg hører at lydgiveren klikker? Man kan hele tiden hører en svag klik lyd 2-3 gange i sekundet?Carsten Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 13, 2012 Rapporter Share Besvaret April 13, 2012 Jeg er 95% sikker på at du enten har monteret den forkert, eller din udgang står og flapper. Prøv evt. at lave en tæller, som tæler 1 op hvergang udgangen går on. Du burde så efter et par min. kunne se om du skal lede efter fejlen i programmet eller et andet sted. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret April 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2012 Ja det var også min tanke, men nu har jeg sat en lydblok på knap og den dytter lystigt derud af. Så den er vel ikke forbundet forkert? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 14, 2012 Rapporter Share Besvaret April 14, 2012 Sålænge din udgang er off, er der ingen strøm til lydgivere, og dermed skal den ikke sige noget. Tælleren på udgangen, er for at se om du skulle have en fejl i dit program, som gør at udgangen går on i f.eks. 10ms 2-3 gange pr. sek. hvilket vil kunne give de klik lyde du høre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret April 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2012 Nu har jeg haft en tæller på udgangen og den viste 0. Hvis jeg flytter lydgiveren ud i tavlen direkte på udgangen med ½m kabel er der ingen problemer. Jeg tror det er noget støj der bliver samlet op et eller andet sted. Jeg skulle nok ha' brugt STP istedet for Link-10.Jeg har prøvet med det sidste ledige par, men samme resultat.Forslag? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret April 14, 2012 Rapporter Share Besvaret April 14, 2012 Link-10 kablet burde ikke kunne samle så meget støj at det kan få sirenen til at klikke. Måske hvis det løb parallelt med forsynings kablet til en stor maskine i en fabriks hal, men ikke i et parcel hus.Jeg har desværre ikke andre gode ideer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret April 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 14, 2012 Hvis det nu er noget der bliver opsamlet undervejs, kan man så ikke sætte en eller anden komponent på bagsiden af lydgiveren der kan æde den lille smugle strøm? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret April 14, 2012 Rapporter Share Besvaret April 14, 2012 Har nu aldrig oplevet sådan støj på LINK-10 / LINK-6 kabler, og de er da også godkendte til nærføring med 230V, så længe den hvide yderkappe er der. Det er vel ikke i tavlen du har et problem med nærføring - altså der hvor LINK kablerne er afisolerede? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret April 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2012 Jeg forstår det ikke! Nu har jeg prøvet at afkoble gulvvarme styreenheden der sidder lige ovenover, men uden resultat. Det eneste jeg kan forestille mig der løber sammen med, er 220v. Jeg kan ikke rigtigt se hvad i tavlen der kan være årsagen.Løsningen er p.t. 2 stykker malertape Et over hyledimsen og et under dækslet. Nu kan jeg ikke høre det mere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 23, 2012 Rapporter Share Besvaret April 23, 2012 For at teste om det er parelel føringen med 230V der generer, kan du jo prøve at slukke for grupperne i tavlen eller sætte udgangene Off i Serviceview. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Carsten L. Besvaret April 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 23, 2012 Du har da fuldstændigt ret Lars, det var da en hurtig måde at teste det på. Det vil jeg prøve ved lejlighed. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jan Würtz Besvaret May 21, 2014 Rapporter Share Besvaret May 21, 2014 Har haft samme problem på flere interne lydgivere.. Løste problemet med at sætte en Kondensator 100uF / 35Volt direkte i Udgangen,på 24V udgangs modulet fra Udgangen og til stel. Hilsen Jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 dkjumper Besvaret December 29, 2017 Rapporter Share Besvaret December 29, 2017 Jeg ved godt det er en gammel tråd, men tænker der stadig er nogle rundt omkring som har problemet. Personligt syntes jeg 100uF giver for meget "efterlyd" når man slukker lydgiveren, så jeg har selv monteret en kondensator på 4,7uF / 50v. Dette gør at lydgiveren stopper næsten i det samme som udgangen slipper. Uanset hvad, så gør kondensatoren at lydgiveren / højtaleren ikke længere klikker / støjer de der 2-3 gange i sekundet som den ellers gør uden kondensator. Tak til Jan for ideen. Mvh Johnny Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ernest Besvaret January 23, 2018 Rapporter Share Besvaret January 23, 2018 On 29/12/2017 at 10:28 AM, dkjumper said: Jeg ved godt det er en gammel tråd, men tænker der stadig er nogle rundt omkring som har problemet. Personligt syntes jeg 100uF giver for meget "efterlyd" når man slukker lydgiveren, så jeg har selv monteret en kondensator på 4,7uF / 50v. Dette gør at lydgiveren stopper næsten i det samme som udgangen slipper. Uanset hvad, så gør kondensatoren at lydgiveren / højtaleren ikke længere klikker / støjer de der 2-3 gange i sekundet som den ellers gør uden kondensator. Tak til Jan for ideen. Mvh Johnny Hej Johnny, Lider af samme problem som ovenstående. Har du et link til den kondensator du har købt? Har du sat kondensatoren på udgangsmodulet eller ved lydgiveren? Mvh Kristoffer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ernest Besvaret June 20, 2018 Rapporter Share Besvaret June 20, 2018 Er der en venlig sjæl, som måske kan hjælpe med ovenstående spørgsmål :-) Kan ikke helt finde en korrekt kondensator til 1m lydgiveren Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret June 21, 2018 Rapporter Share Besvaret June 21, 2018 13 timer siden, ernest skrev: Er der en venlig sjæl, som måske kan hjælpe med ovenstående spørgsmål :-) Kan ikke helt finde en korrekt kondensator til 1m lydgiveren https://www.google.dk/search?source=hp&ei=rVwrW83CAYKA6QTO54K4Ag&q=kondensator+på+4%2C7uF+%2F+50v&oq=kondensator+på+4%2C7uF+%2F+50v&gs_l=psy-ab.3..0i22i30k1.866.866.0.1805.1.1.0.0.0.0.155.155.0j1.1.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.154....0.Eyr4gopVIq4 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ernest Besvaret June 21, 2018 Rapporter Share Besvaret June 21, 2018 10 hours ago, Bjarne Sørensen said: https://www.google.dk/search?source=hp&ei=rVwrW83CAYKA6QTO54K4Ag&q=kondensator+på+4%2C7uF+%2F+50v&oq=kondensator+på+4%2C7uF+%2F+50v&gs_l=psy-ab.3..0i22i30k1.866.866.0.1805.1.1.0.0.0.0.155.155.0j1.1.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.1.154....0.Eyr4gopVIq4 Touché og tak. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Carsten L.
Jeg har netop forbundet min første Fuga Intern lydgiver 80 DB til et 24v output, og nu kan jeg hører at lydgiveren klikker? Man kan hele tiden hører en svag klik lyd 2-3 gange i sekundet?Carsten
Link til kommentar
Del på andre sites
16 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts