jacob bro Skrevet April 10, 2012 Rapporter Share Skrevet April 10, 2012 Jeg har lavet en simpel styring til en cirkulationspumpe. Et ur til en udgang thats it. Når jeg simulerer i vieweren kører det perfekt, men i praksis er udgangen on selvom den burde være off. I service view viser den, at udgangen er off selvom den i praksis er on. Hvis den er on i praksis men service view viser off, og jeg tvangsstyrer den til on, forbliver den on indtil jeg tvangsstyrer den til off. Den vil så være off til uret tænder den igen. Nogle gange slukker uret den igen, men den går så pludselig on igen selvom service view viser den som off. Jeg har skiftet outputmodulet, men resultatet er det samme.Nogen gode idéer? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 11, 2012 Rapporter Share Besvaret April 11, 2012 Prøv at checke om du skulle være kommet til at anvende/konfigurere samme udgang 2 gange. Det kan nemlig give nogle "underlige" situationer. Det checkes nemmes vi en udskrift af dokumentationen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ihcbob Besvaret April 12, 2012 Rapporter Share Besvaret April 12, 2012 Nogen (især solid-state) relæer bruger SÅ lidt strøm, at den har svært ved at trække udgangstransistoren på 0.Måske er det dette fænomen du oplever? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
jacob bro Besvaret April 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 12, 2012 Så fik jeg tid til at rode med det. Det var udgangen der var konfigureret to gange. Tak for hjælpen :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts