bde1 Skrevet April 3, 2012 Rapporter Share Skrevet April 3, 2012 Hej AlleEr helt ny på dette område ,men vil gerne forberede mig på mødet med elektrikeren.1. PIR i soveværelse/børneværelser er det en god ide ?2. burde alle lampeudtag have lysdæmper?3.har læst lidt men er stadig i tvivl ..virker dæmpere på spots ?4.parabolsignalet ind over IHC nettet .Intet problem ?5.Antallet af tryk er jeg sgu i tvivl om..Skal der fx tryk i badeværelse selv om der er PIR ?6.Ved gulv varme styring skal man vel have et visility board eller lign til styring af det ?Håber i vil komme med lidt input.på forhånd tak Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 2. hvis du vil have led/sparepære så nej 3. der er problemer med dæmperer sammen med LED og sparepære.5. jeg vil ikke spare tryk i badeværelse hvis du skal have tændt blæser eller skruet op for lyser om nattet (hvis man bruger aat lyset ikke tænder 100% i nat mode).6. hvis man bruger den svenske udgave af styringen kan men sætte tempaturen på rumføles. Så burde det ikke være nedvændigt med visility board. PS husk at får stikkontaktor først tilbage til taglen (jeg kan anbefale opus med 2 tændning (så lan man f.eks sætte en lampe uden den anden slukker).Stik kontakter i vindueskar er også rat til lampe, lade nintendo osv. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
bde1 Besvaret April 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Tak Super input Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 1: ja, spar ikke på disse, gerne en i hvert rum, ud fra filosofien hellere en for mange end een for lidt. Det er et helvedes bøvl at eftermontere/kable hvis man kommer i tanke om det mangler en.2: ikke nødvendigvis, men gerne i rum hvor du kan forestille dig funktoanaliteten. Men disse kan jo ombyttes/udskiftes senere hvis behovet opstår. 3: ja, men ikke med alle LED og "sparepærer"4:ikke noget problem hvis det er efter sat modtager. Du skal nok ikke forvente at kunne distribuere sat signalet direkte fra parabolen til flere steder/rum.5:mangler der et kan du altid tilføje et wireless tryk om nødvendig.6. Nej ikke nødvendigt, men dog dejligt(dyrt). Læs manualen/vejledningen. Det meste kan klarer fra tryk med LED og serviceview fra PC'n. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
bde1 Besvaret April 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Tak for svaret..3: ja, men ikke med alle LED og "sparepærer"Er dette noget jeg kan gå ud fra at elektrikeren har styr på hvad der fungerer? 4:ikke noget problem hvis det er efter sat modtager. Du skal nok ikke forvente at kunne distribuere sat signalet direkte fra parabolen til flere steder/rum.betyder dette ikke at HD ikke er understøttet ?Og virker det ordentligt at "fjernstyre" en satbox? (konen er teknik forskrækket) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Tak for svaret..3: ja' date=' men ikke med alle LED og "sparepærer"Er dette noget jeg kan gå ud fra at elektrikeren har styr på hvad der fungerer?[/quote']Nej det skal du ikke regne med. Der er vist ingen der har styr på hvilke der duer og hvilke der ikke gør. Men der er da heldigves nogen der poster deres erfaringer i fora som dette.Og så er der da også nogle forhandlere der orientere om dette for de enkelte lyskilder, men der er langt mellem disse.4:ikke noget problem hvis det er efter sat modtager. Du skal nok ikke forvente at kunne distribuere sat signalet direkte fra parabolen til flere steder/rum.betyder dette ikke at HD ikke er understøttet ?Og virker det ordentligt at "fjernstyre" en satbox? (konen er teknik forskrækket)Du kan godt sende Digitale og HD signaler genne IHC net, men du kan ikke sende 2,5ghz antennesignalerne fra parabol LNB' igennem. Der er ingen problemer når først signalerne er nede på normale frekvenser (max 865mhz). Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts