Hop til indhold
  • 0

Problem med FB 1.4.03b ... ingen PIR reaktion

Stig Thomsen
 Share

Spørgsmål

Hej,I vores nye hus har vi fået installeret et IHC standard bolig setup, som inkluder PIR styring på badeværelserne. Begge er programmeret med FB 1.4.03b, med overstyringsknap til en trykknap, PIR indgang til PIR i værelset og udgang til spots i loftet.I det ene badeværelse virker alt fint, man kan gå ind og lyser tænder selv og slukker efter de 10 min som FB'en er sat til. Man kan også tænde/slukke på trykknappen.I det andet badeværelse, kan man tænde og slukke på trykknappen, men det er ligesom at der ikke kommer noget signal fra PIR'en. Lyset går ud efter 10 min, selvom man er derinde og hvis man går ind uden at trykke på knappen, kommer der ikke noget lys.I IHC Visual er de begge programmeret helt ens ... så noget kunne jo tyde på, at forbindelsen fra PIR'en ikke virker i det ene badeværelse. Men inden jeg griber fat i elektrikkeren, er der så en måde, hvorpå jeg kan "debugge" i IHC visual, om controlleren modtager et signal fra PIR'en ?På den måde kan jeg finde ud af, om det er programmeringen den er gal med eller om det er selve PIR'en eller forbindelsen dertil ...Pft.Stig

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hvis det er en visual 2 controler med viewer du har, kan du åbne service viewet, og se om PIR sensoren reager på at nogen går ind på badeværelset.Hvis du ikke har adgang til service viewet, kan du lave en lille FB, som logger ændringer på PIR udgangen. Der findes flere FB's her i fora'et som kan bruges til det formål, og LK har også nogle log FB's som i mangel af bedre kan bruges.

Link til kommentar
Del på andre sites