Martin Jensen1354922281 Skrevet March 28, 2012 Rapporter Share Skrevet March 28, 2012 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael lyngby Besvaret March 28, 2012 Rapporter Share Besvaret March 28, 2012 jeg tænker at der er nogle blokke der måske trænger til en opdatering og at uret i controlleren går forkert, hvis du søger på lys slukker kl 0000 her i forummet. men prøv at tjekke om uret går forkert i controllerenmvh michael Martin Jensen1354922281 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 29, 2012 Rapporter Share Besvaret March 29, 2012 Jeg håber ikke den elektriker har fået mange penge for at kode det l... "Fejlen" opstår fordi der er lavet en funktion "tænd med timer". Ideen ser ud til at være at når man aktiverede indgangen "tænd med timer", så tricker det funktionen "tænd med timer", hvilket sætter den interne variabel "tidspunkt" til system tid (controlerens ur) + timertid. Når system tid når tidspunktet sat i variablen "tidspunkt", så slukker lyset igen. Det virker fint, hvis du sørger for at aktiver "tænd med timer" hverdag. Hvis du ikke gør det, sker der imidlertid det at når du næste dag når tidspunktet ("00:00:00" er også et tidspuntk) sat i variablen "tidspunkt", så slukker lyset igen. :laugh: Den ønskede funktion skulle have lavet med en nedtællings timer, ligesom er gjort i "start timer til identifikation af tryk længde", så vil man være ude over problemet med at lyset slukker på samme tidspunkt hverdag.For at løse problemet kan du gå ind i hvert enkelt funktions blok, og slette variablen "tidspunkt", eller funktionen "timer udløber". Den pæne løsning vil være at erstatte alle funktions blokkene med standard LK FB's. Det eneste der bruges, er trods alt kun simple kip funktioner. Ved at bruge standard FB's kan du også hurtigt lave sluk alt og mange af de andre fine ting der er i LK's standard FB's.Grunden til at lyset slukker kl. 17:59 tror jeg skyldes at uret i controleren går forkert. Jeg har ikke kunnet finde noget sted hvor indgangen "tænd med timer" er linket. Jeg har dog kun checket 3 stedder, men da alt lyset slukker samtidig er jeg 99% sikker på at indgangen "tænd med timer" ikke har været aktiveret, og at uret på controlerne derfor går forkert, da lyset ellers vil slukke til midnat. Martin Jensen1354922281 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 29, 2012 Rapporter Share Besvaret March 29, 2012 Godt spottet. Og så enda så sent ;-) Martin Jensen1354922281 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 29, 2012 Rapporter Share Besvaret March 29, 2012 Man har vel lært lidt af sine egne fejl gennem tiden. Martin Jensen1354922281 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret March 29, 2012 Rapporter Share Besvaret March 29, 2012 Det er som mlyngby og insins er inde på, de kip funktionsblokke der skal udskiftes, og det er en kendt fejl.Til insins: Det er faktisk LK funktionsblokke der er brugt (1.1.01.c), så elektrikeren er vist lovligt undskyldt. Man burde jo kunne regne med at de FB som LK smider med på visual softwaren fungerer, men det er jo desværre ikke altid tilfældet.LK har opdateret funktionsblokken, og kom med denne fejlmeddelelse:[attachment=1911]1.1.01.jpg[/attachment] Martin Jensen1354922281 og Torben Andersen1354922308 2 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 30, 2012 Rapporter Share Besvaret March 30, 2012 Til insins: Det er faktisk LK funktionsblokke der er brugt (1.1.01.c)' date=' så elektrikeren er vist lovligt undskyldt. Man burde jo kunne regne med at de FB som LK smider med på visual softwaren fungerer, men det er jo desværre ikke altid tilfældet.[/quote']Godt nok er LK ikke verdens mester i at kode, men jeg vil dog alligevel aldrig i min vildeste fantasi have troet på at det var LK standard FB's som er brugt, uden at se den vedlagte dokumentation. Der var flere stedder i de FB's hvor jeg tog mig til hovedet og tænkte hvad er det for en amatør der har været i gang her.Elektrikeren er dog ikke helt uden skyld. Såvidt jeg ved findes der nogle simple kip FB's som uden problemer kan løfte den opgave som dette IHC program udføre. Men det er over 10 år siden jeg stoppede som elektriker, og til min egen IHC installation har jeg ikke brugt standard FB's ret mange stedder, så jeg har ikke særligt meget styr på LK's standard FB's. Martin Jensen1354922281 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Jensen1354922281 Besvaret April 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2012 HejJeg ville sige mange mange tak for hjælpen fra alle eksperterne, her i dette super forum :-)Det ser ud til at søndagen skal bruges til lidt Ihc-programmering :-)Citat fra InsIns : "Jeg håber ikke den elektriker har fået mange penge for at kode det l... "Huset ligger i Tåstrup og er et dobblet hus, med fuld kælder osv. ca. 450kvm, super lækkert og gennemført hus.Installatøren/elektrikeren har fået ml. 300-350.000.- for elét :-)Så det burde virke :-)MvhMartin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Martin Jensen1354922281
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts