Hop til indhold
  • 0

Sæt max lysstyrke på trådløs dimmer

Daniel Lübker
 Share

Spørgsmål

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Hej.Jeg har en række trådløse dimmere' date=' som jeg gerne vil begrænse til max 80%.Er du muligt at redigere i funktionsblokken "1.2.03.d. Trådløs dimmer 1 og 2 tastbetjent" så det ikke er muligt at skrue mere op for lyset end 80% Har forsøgt at lege lidt med det, men kan ikke finde en variabel med den aktuelle lysstyrke.[/quote']Det kan du gøre i serviceview, ved at "klikke" på lysdæmperen. Der kan du sætte både max og min værdi i %.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hej.Jeg har en række trådløse dimmere' date=' som jeg gerne vil begrænse til max 80%.Er du muligt at redigere i funktionsblokken "1.2.03.d. Trådløs dimmer 1 og 2 tastbetjent" så det ikke er muligt at skrue mere op for lyset end 80% Har forsøgt at lege lidt med det' date=' men kan ikke finde en variabel med den aktuelle lysstyrke.[/quote'']Det kan du gøre i serviceview, ved at "klikke" på lysdæmperen. Der kan du sætte både max og min værdi i %.
Kan man ikke også gøre det via Visual 2? Jeg synes sommetider at de parameter, som jeg ændre via serviceview bliver resat når jeg opdater mit IHC program med nye features. Det sker også selvom de nye features intet har at gøre med de enheder og FB's, som jeg har ændret parameter på.Når jeg ændre i mit IHC program henter jeg selvfølgelig først den seneste version på controleren, da jeg har mange tæller m.m. som jeg nødig vil miste indholdet af. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Kan man ikke også gøre det via Visual 2? Jeg synes sommetider at de parameter' date=' som jeg ændre via serviceview bliver resat når jeg opdater mit IHC program med nye features. Det sker også selvom de nye features intet har at gøre med de enheder og FB's, som jeg har ændret parameter på.Når jeg ændre i mit IHC program henter jeg selvfølgelig først den seneste version på controleren, da jeg har mange tæller m.m. som jeg nødig vil miste indholdet af. :)[/quote']Jo man kan også gøre det i visual ved at vælge avanceret under egenskaber for dimmeren, og så uploade programmet til controlleren bagefter.[attachment=1896]dimmermax.jpg[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for hjælpen allesammen.Det var løsningen fra Visual 2 jeg valgte. Det virker super.Grunden til jeg ville begrænse til 80% var at mine LED pærer blinkede ved fuld lysstyrke. Fandt så ud af det slet ikke var nødvendigt da det løste problemet at tvinge dimmeren til LR belastning.Så nu er der LED i hele huset, som fungerer perfekt sammen med lysdæmperne. Så hvis andre går med samme tanker kan Philips Master LED 4W 2700K varmt anbefales.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Med risiko for at komme til at lyde arrogant tager jeg aligevel chancen:Prøv at læse manualen/vejledningen til IHC systemet, + den dimmer du vil styre, + hjælpen til den FB du vil bruge.Kort fortalt har de nye dimmere 3 indgange:alm indgang; der tænder/slukker ved kort tryk(puls) og regulere op/ned ved langt trykMem1; hvor der kan gemmes et ysniveau, der kan fremkaldes igen ved kort tryk/pulsMem2; der fungere på samme måde som mem1Herudover er der også en sluk indgangMen prøv et finde (og læs) vejledningen til den pågældende dimmer og du vil straks være meget klogere ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites