Hop til indhold
  • 0

4.1.16. Sluk alt får wireless til at "hænge"...

Thomas1354922231
 Share

Spørgsmål

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Hej derudeJeg har observeret' date=' at når jeg bruger FB "4.1.16. Sluk alt - Fremkald Scenarie"så bevirker det, at et par af mine wireless kombi enheder "hænger", dvs. jeg skal trykke på sluk, for at kunne tænde dem igen.Hvis blot jeg trykker tænd på enheden, reagerer de ikke. Det er som sagt ikke alle enhederne der opfører sig sådan.Vh.Thomas[/quote']Kan i hvert fald se, at du har det problem med Kombi relæ 4 tast (ved sauna). Det er fordi at dit tryk tænder med timer. Hvis du så laver sluk alt, ved at trække scenarie 0% direkte over på kombi relæet, står udgangen i din kip funktionsblok stadig ON. Jeg har ført en sluk puls fra din sluk alt funktionsblok op på indgang sluk i funktionsblokken istedet for, så prøv om ikke det så virker. Er der andre steder du har problemet?[attachment=1892]Kumse.vis[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Kan i hvert fald se' date=' at du har det problem med [b']Kombi relæ 4 tast (ved sauna). Det er fordi at dit tryk tænder med timer. Hvis du så laver sluk alt, ved at trække scenarie 0% direkte over på kombi relæet, står udgangen i din kip funktionsblok stadig ON. Jeg har ført en sluk puls fra din sluk alt funktionsblok op på indgang sluk i funktionsblokken istedet for, så prøv om ikke det så virker. Er der andre steder du har problemet?
Kunne man ikke alternativt tænde ved at fremkalde senarie 100%?
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Tusind tak' date=' jeg kigger lige nærmere på koden når jeg sidder ved en pc! Ja for eksempel ved lille badeværelse og i gangen. Det er somom man lige skal trykke på off og så on, hvorefter den så reagerer.Vh Thomas[/quote']Ja kan godt se at der er problemer med flere af dem. Som sagt er problemet at dine kip funktionsblokke ikke bliver "slukket", når du trækker dit sluk alt scenarie direkte over på dine lampeudtag. Du skal istedet trække sluk pulsen fra din sluk alt funktionsblok op på indgangene for sluk i alle dine kip funktionsblokke. Så skulle det gerne virke.Ligeledes ville jeg nok vælge at trække puls fra din tænd alt direkte op på indgang tænd i dine kip funktionsblokke istedet for at trække dem direkte over på komponenten.Alternativt kan du istedet for at bruge scenarie tænd og scenarie sluk fra dine kip funktionsblokke, trække udgang over på lampeudtagene. Så burde det også virke med sluk alt/tænd alt scenarierne som du har dem nu. Håber det giver mening. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Kunne man ikke alternativt tænde ved at fremkalde senarie 100%?
Jo, eller i det her tilfælde fremkalde scenarie ON, men så skal man desværre ind og rette i alle funktionsblokkene. Problemet er der vist heller ikke når det drejer sig om en wireless dimmer, da der jo er tilbagemelding med lysindikering, som på den måde "slukker" funktionsblokken, når sluk alt trækkes direkte over på dimmeren.
Link til kommentar
Del på andre sites