Hop til indhold
  • 0

olie tank

MekTrik
 Share

Spørgsmål

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg logger når brænderen på mit oliefyr kører og da dysen har et konstant forbrug er det nemt at regne ud hvor meget der er tilbage i tanken. Jeg havde et 240V input modul, så det var blot at slutte til ledningen til brænderen. Pga forvarmning af olien, går der lidt tid fra der er støm på brænderen til forbændningen starter, men den er konstant og skal blot trækkes fra.Jeg gemmer alle detaljer om hvårnår og hvor meget brænderen har kørt, så jeg på en web side kan lave grafer som den jeg har vedhæftet. FB.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nu kender jeg jo ikke din brænder, men jeg vil mene at det er sandsynligt at du kan finde noget der kan bruges i det multistik.Som nævt, så logger jeg både hvornår og hvorlænge brænderen kører. Sammen med andre ting, såsom elforbrug, logger jeg hvert 5 minut ved hjælp af php/soap data til MySQL på min synology nas. Til at lave grafer over el og olie forbrug fra sql data, benytter jeg php og PHPGraphLib. Til endnu mere avancerede grafer benytter jeg Excel der kan hente data direkte fra MySQL.Dette er et rimeligt stort setup, men hvis behovet blot er at se hvad der er tilbage i tanken, så kan mindre gøre det. Jeg har også lavet en IHC funktions blok, som gemmer antal minutter brænderen har brændt pr dag den sidste uge, pr uge de sidste 4 uger, pr måned det sidste år og total sidste år. Jeg bruger ikke blokken da jeg har det andet, men jeg tænkte at den var god at have.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Den eneste mulighed er nok, som det allerede er blevet sagt, at måle forbruget. Men brug hellere en 24V gennemstrømsmåler med pulsudgang. Det er mere præcist :) Søg efter "Gems Flow Sensor" på nettet. Jeg ved at ELFA er forhandler. (husk den skal være til olie og kemikalier og "low flow")Der findes også trådløse tankmålere/alarm, men det er mere for at undgå den løber tør og forhindre olietyveri. Hilsen Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Den eneste mulighed er nok' date=' som det allerede er blevet sagt, at måle forbruget. Men brug hellere en 24V gennemstrømsmåler med pulsudgang. Det er mere præcist :) Søg efter "Gems Flow Sensor" på nettet. Jeg ved at ELFA er forhandler. (husk den skal være til olie og kemikalier og "low flow")Der findes også trådløse tankmålere/alarm, men det er mere for at undgå den løber tør og forhindre olietyveri. Hilsen Thomas[/quote']Thomas, er det noget i retning af denne her?
Link til kommentar
Del på andre sites