Hop til indhold
  • 0

Lang gang med FB kip, tænd/sluk m. timer...

Thomas1354922231
 Share

Spørgsmål

Hej derudeJeg har undret mig over følgende opsætning ikke virker:Jeg har en lang gang med 3 wireless relæer med hver deres FB 1.1.01.d. Jeg har 3 tryk, og ønsker på 2 af trykkene at tænde og slukke hele gangen. Det virker også fint, men det sidste tryk driller.Jeg vil have den til at tænde 2/3, og ved langt tryk tænde alle 3. Det virker fint, men når jeg trykker på sluk, så slukker den sidste ikke.Jeg har kunne spore mig til at fejlen opstår når jeg kun forbinder enten tænd eller sluk på funktionsblokken. Det er somom begge skal være forbundet, før enheden funktionsblokken kalder, gider reagere.Har i nogle inputs til ovenstående?Vh. Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej Lars-jacobsenTusind tak for dit svar og den vedhæftede fil. Nu forstår jeg! Men lige for at få konstateret min observation, er det så rigtigt at en funktionsblok som kip/tænd/sluk kun kan bruges hvis man forbinder både tænd OG sluk indgangene? Eller er det fordi jeg har prøvet at bruge den i en kombination med kort/lang tryk fb?Vh.Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det var kombinationen/implementeringen af kort/lang FB' n.Man bruger ofte udtrykket 1 eller 2 tast styring.1 tast anvender kip hvor der skiftevis tændes og slukkes via samme indgang.2 tast anvender hver sin tangent til hhv en tænd indgang og en sluk indgang.Man kan godt anvende begge metoder samtidig, men så skal man holde tungen lige i munden.Herhjemme anvender jeg konsekvent 1 tast styring alle steder, med " overstyring" på sluk ved f.eks. Sluk alt.Derved " sparer" jeg tryk som så kan bruges til en anden funktion. Mange steder anvender jeg enda også kort/lang tryk og har derved 8 funktioner på et alm 4 tryk. Det kan godt være svært for gæster og fruen i huset :whistle:

Link til kommentar
Del på andre sites