Hop til indhold
  • 0

Problem med Visual 2.0

Steffen von Wowern
 Share

Spørgsmål

HejEr nogen bekendt med problemer med Visual 2.0? Min er fra 2006 med serienummer 997. Jeg har et Universal relæ som styrer mit udendørs lys. Udgangen der styrer skifter kun en gang imellem. Der er tilsyneladende ikke system i det. Uanset om jeg anvender simpel kip, PIR, skumring eller timer funktionsblokke, så kører det efter forgodtbefindende. Universal relæet er skiftet flere gange uden held. Der er fuldt signal fra Universal relæetJeg har et andet Universal relæ som kører upåklageligt på samme Visual

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0
Hej TorbenDen virker heller ikke. Er det ikke muligt at lave en FB der sender 2 x tænd til universalrelæet? Når jeg bruger nøgleringen med 2 tryk efter hinanden tænder lyset hver gang:-)
Mystisk.. :S Hvad sker der når du bruger din kombiafbryder i entré (nederst venstre)?? Skal der også trykkes 2 gange for at tænde lyset, eller er det kun nøgleringene?Der ligger vel ikke noget gammel stand-alone programmering i nøgleringe/universalrelæ?
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det har muligvis være nævnt tidligere, men prøv lige at checke status på "udgang for lys" i FB'en via serviceview, inden du trykker på nøgleringen næste gang. Jeg har en wireless stikkontakt hvor udgangen ind imellem går on, når jeg har sat en bestemt arbejdslampe til den. Stikkontakten tænder ikke. Det er kun udgangen der går on. Når det sker, er jeg nød til at slukke udgange, og så tænde den igen for at jeg kan tænde stikkontakten via IHC controleren.Alternativt kan du prøve at lade "udgang for lys" trække f.eks. FB 4.1.02 simpel or, og lade udgangen på den FB trække dine 2 relæer. Formålet er alene at bryde evt. fejl tilbagemelding fra dine wireless relæer.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nå det kan tilsyneladende ikke lykkes med almindelige midler. Er der én der kan lave en FB der kan sende 2 x tryk efter hinanden? Det virker jo når jeg bruger min nøglering med 2 x tryk på knappen.FB'en skal aktiveres når skumringsrelæet går ON og slukkes når det går OFF igen(sluk delen kan nøjes med ét tryk)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nå det kan tilsyneladende ikke lykkes med almindelige midler. Er der én der kan lave en FB der kan sende 2 x tryk efter hinanden? Det virker jo når jeg bruger min nøglering med 2 x tryk på knappen.FB'en skal aktiveres når skumringsrelæet går ON og slukkes når det går OFF igen(sluk delen kan nøjes med ét tryk)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det burde ikke være så svært at lave. Desværre har LK's seneste opdatering f..... min IHC pc op, så der går lige et par dage før Visual igen køre hos mig. Men FB'en burde kunne laves på følgende måde.Ved aktivering af tryk sættes en tæller til 2, udgangen sættes on, og nedtælling på 250ms startes.Når nedtælling går i 0, checkes om tælleren er >0. Er den det, sættes tælleren til tælleren-1, udgangen kippes, og nedtællingen på 250ms startes igen. Er tælleren 0 sættes udgangen off, og dit dobbelt tryk er gennemført.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Steffen.Jeg har kikket på din vedhæftet konfiguration. Der har jeg set at du ikke bruger scenariet til at styre dine trådløse kontakter og relæer. Det skal du gøre for ellers virker de ikke hver gang, har selv været ud for det med et trådløst relæ.Jeg har rettet i din konfiguration på lokalition udendørs, og ændret din FB Køkken til version 1.1.01d som har tænd/sluk scenarie, for at kunne styre dit trådløse relæ.Kik på det, så håber jeg at det giver mening.MVHKurt

SlotsAlle28052012.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej KurtDet er relæet i garagen som driller. Jeg vil gerne at det tænder og slukker sammen med skumringsrelæet. Jeg har forsøgt mig med din foreslåede FB, men kan ikke lige få den til at virke.Det skulle gerne virke sådan at når skumringsrelæ = ON, så er universalrelæet = ON og når skumringsrelæet = OFF så er universalrelæet = OFFKan du anbefale en FB?Jeg vedhæfter lige min nuværende .vis Vh. Steffen

SlotsAlle31052012.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Steffen.Jeg har tilrettet din funtionsblok på Garagen med FB 1.4.07.Denne FB tænder automatisk lyset med skumringsrelæet, kik på det.Hvilken Controller (1 eller 2)har du? og med hvilken firmware version på controlleren? For jeg kan se at den FB (1.4.07)som det er i dit projekt er en anden version end den som jeg har i min software.MVH Kurt.

SlotsAlle01062012.vis

Link til kommentar
Del på andre sites