Hop til indhold
  • 0

Problem med Visual 2.0

Steffen von Wowern
 Share

Spørgsmål

HejEr nogen bekendt med problemer med Visual 2.0? Min er fra 2006 med serienummer 997. Jeg har et Universal relæ som styrer mit udendørs lys. Udgangen der styrer skifter kun en gang imellem. Der er tilsyneladende ikke system i det. Uanset om jeg anvender simpel kip, PIR, skumring eller timer funktionsblokke, så kører det efter forgodtbefindende. Universal relæet er skiftet flere gange uden held. Der er fuldt signal fra Universal relæetJeg har et andet Universal relæ som kører upåklageligt på samme Visual

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Et gæt kunne være de LED lamper, men det er et skud i tågen. Har du mulighed for at prøve at skifte nogle af lyskilderne til alm./halogen pærer for at se om det hjælper - alternativt koble en pære mere på relæet?Der kan være problemer med de wireless, hvis belastningen er for lav, men det burde den dog ikke være med 30W.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det afhænger af hvad det er for en LED pære. Jeg har en 30W arbejdslampe med et neonrør. Der er noget elektronik i den, som gør at den ikke fungere på en wireless stikkontakt. Problemet er ofte at stikkontakten tænder igen efter få sek, når den er blevet slukket, men jeg har også oplevet at det er lykkes mig at slukke stikkontakten, hvorefter jeg så ikke kunne tænde den igen før jeg havde pillet lampen fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Har nu prøvet med 60W gødelampe. samme resultat.Jeg kan jo se at udgangen på kontrolleren ikke skifter(for det er vel ikke relæets tilstand der vises i vieweren???)
Har du linket mere end 1 FB til udgangen? LK anbefaler at man ikke gør det, og jeg har selv været udefor at det gav nogle sjove resultater.Check også at du ikke er kommet til at bruge den samme fysiske udgang til 2 forskelige produkter. Det kan du nemt se hvis du kigger i de rapporter som visual softwaren kan lave.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg går ud fra at det er universal relæ (til højre for port) det drejer sig om?Hvis det er, kan jeg se at du har 2 FB der styrer den udgang. Prøv lige at slette den ene FB, f.eks. 1.4.07, og se om det så virker med kip fra nøgleringen. Det er lige for at bekræfte/udelukke, om de 2 FB modarbejder hinanden.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Den virker ikke. Jeg havde sat skumringsrelæet til at styre universalrelæet i garagen og Kombiafbryder i entre ved fordør. Universalrelæet tændte ikke da det blev mørkt' date=' men kombiafbryderen tændte. Det er sgu da mystisk!![/quote']Det virker da godt nok mystisk at skumringsrelæet kun tænder kombiafbryderen.. Prøv at åbne serviceview, og markér indgangen på skumringsrelæet og tryk på mellemrumstasten og se om universalrelæet kommer med (det sætter indgangen off-->on eller omvendt afhængig af om relæet er trukket eller ej).
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja, det virker meget mystisk.Efter min mening så er det mest oplagte enten at enheden trænger til at blive nulstillet eller at signal styrken ikke er god nok.Signal styrken nævner du selv i første indlæg og du skriver senere at du også har prøvet med andre relæer.En ide kunne også være at uploade et program med alle dine enheder men uden funktionsblokke, dernæst uploade det rigtige program igen.Hvor befinder du dig henne i landet?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Den virker ikke. Jeg havde sat skumringsrelæet til at styre universalrelæet i garagen og Kombiafbryder i entre ved fordør. Universalrelæet tændte ikke da det blev mørkt' date=' men kombiafbryderen tændte. Det er sgu da mystisk!![/quote']Har du prøvet at unlinke de wireless enheder, som driller, uploade programmet, linke enhederne igen og uploade programmet igen?De enheder som driller er det alle wireless enheder?
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har nu prøvet at uploade programmet med enheder uden FB og derefter uploade programmet med FB. Så nu venter jeg spændt.Alle enheder er wireless. Signalstyrken er i top. Har prøvet flere gange at unlinke/linke både dette universalrelæ og de 2 øvrige jeg har forsøgt med.Har et universalrelæ på en anden udgang som kører upåklageligtAlle funktioner virker i Servicevieweren, som det også gør i simuleringerneDet spøjse er, at udgangen på controlleren skifter hver gang den bliver bedt om det, men universalrelæet tænder kun hver anden gang udgangen går ONBor i Vejle

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Har nu prøvet at uploade programmet med enheder uden FB og derefter uploade programmet med FB. Så nu venter jeg spændt.Alle enheder er wireless. Signalstyrken er i top. Har prøvet flere gange at unlinke/linke både dette universalrelæ og de 2 øvrige jeg har forsøgt med.Har et universalrelæ på en anden udgang som kører upåklageligtAlle funktioner virker i Servicevieweren' date=' som det også gør i simuleringerneDet spøjse er, at udgangen på controlleren skifter hver gang den bliver bedt om det, men universalrelæet tænder kun hver anden gang udgangen går ONBor i Vejle[/quote']Unlinke og genlinke giver ikke nogen ændring medmindre du uploader programmet til IHC controleren undervejs. Det er første når du uploader programmet at din wireless enhed reelt bliver unlinket.De problemer du beskriver ligner nogen som andre her på boaret også har oplevet. Sommetider blev problemet løst ved at unlinke, uploade, linke og uploade. Uden upload mellem unlink og link, sker der reelt ikke en unlink.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Samme resultat. Øv!Bliver enden så ikke at lave en FB der sender 2 pulser til universalrelæet??? Når jeg trykker 2 gange på nøgleringen så tænder det jo hver gang!!Jeg er godt klar over at det burde virke uden et sådant kunstgreb' date=' men hvad er der ellers at gøre?[/quote']Hvordan ser dit program ud nu? Har du både skumring og nøglering koblet på?Jeg er rimelig overbevist om at det er programmeringen det er galt med. Dine nøgleringe virkede jo også hver gang, da du slettede funktionsblokken med skumringsrelæet.Som jeg husker det første program du vedhæftede, havde du 2 forskellige funktionsblokke koblet over på det universalrelæ, hvilket vil give problemer. Løsningen vil sikkert være kun at bruge en funktiosblok med mulighed for både tryk og skumring. Hvordan er det du gerne vil have det til at virke?
Link til kommentar
Del på andre sites