Hop til indhold
  • 0

Vælg specifik dato - tænd lys

Morten1354922298
 Share

Spørgsmål

HejJeg har brug for en funktionsblok, hvor jeg kan vælge en specifik dato og et tidsinterval, hvor en udgang skal trække.Jeg vil med andre ord have lyset til at tænde f.eks. d. 24/5-12 mellem 10-12.Kan det lade sig gøre? Findes der lignende blokke et sted? Har forsøgt at google, men uden held.På forhånd tak.Morten.

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
HejJeg har brug for en funktionsblok' date=' hvor jeg kan vælge en specifik dato og et tidsinterval, hvor en udgang skal trække.Jeg vil med andre ord have lyset til at tænde f.eks. d. 24/5-12 mellem 10-12.Kan det lade sig gøre? Findes der lignende blokke et sted? Har forsøgt at google, men uden held.På forhånd tak.Morten.[/quote']Prøv vedhæftede[attachment=1863]FugMorten.zip[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det kan være at denne her er mere anvendelig. Der er både start dato og slut dato, så den også kan tænde i en valgt periode, hvis man har brug for det. Har også indsat en indgang, så man kan overstyre udgangen, og en indgang for sluk alt. :) [attachment=1864]FugMorten1.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Kan man ikke få årstal på?
Man kan ikke umiddelbart bruge årstal i en FB' date=' da denne funktion ikke findes i visual.Det kan så dog lade sig gøre alligevel ved at bruge funktionen "tal" i programmet istedet, men det er lidt bøvlet. Det kræver nemlig at man sætter "tallet" til nuværende årstal når man starter FB op, enten i serviceview eller i FB når programmet uploades til controlleren, da man ikke kan sætte "tallet" automatisk til årstallet i controllertiden ved opstart. Når først man har indstillet nuværende årstal, er det ingen problem at få et "tal" til at følge årstallet. Håber det giver mening. :silly: Har vedhæftet program så du kan se hvad jeg mener.[attachment=1866']FugMorten2.zip[/attachment]
Link til kommentar
Del på andre sites