Hop til indhold
  • 0

Alarm system

Morten G. Christensen
 Share

Spørgsmål

Hej alle,Jeg ved der har været skrevet meget om emnet - men nogle af svarene er ved at være halv gamle.Jeg er snart færdig med en ny installation i et hus, incl. magnetkontakter, alarm PIR osv.Findes der et alarm selskab, hvor man kan få en vægter til at komme såfremt IHC alarmen trigger?LK nævnte at der ville komme et nyt modem eller lign. nu her, som kunne interface bedre med alarm selskaberne. Ved ikke om I kender nærmere til dette.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg tvivler på at du kan finde et alarm selskab som vil reager på en alarm fra dit IHC alarm anlæg. Alarm selskaberne plejre kun at ville reager på alarmer fra de alarm systemer som de selv har sat op.Jeg vil glæde mig til at se et opdateret modem fra LK. Jeg kender efterhånden ikke mange, som har en fastnet linie hvor det nuværende modem kan bruges. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Prøv at ring til Lk' date=' sidst jeg var på kursus hos dem, fortalte de at de allerede havde aftaler med nogle kontrolcentraler og at Ihc alarm er blevet godkendt i en eller anden klasse[/quote']Sjovt at man ikke kan se noget om det på deres website. Det vil ellers være noget af en nyhed, da det har været stort salgs argument fra de etablerede alarm selskaber, når de skulle os om at købe deres mere eller mindre suspekte alarm system.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej..Jeg ved at Dankontrol modtager "opkald" fra IHC, det er ingenproblem, du skal blot oplyse at det er en IHC controller, så giver de dig resten af oplysningerne.. Det virker upåklageligt..Du kan jo via Dankontrol selv vælge om de skal ringe til dig først, inden de ringer til den vægter du selv angiver..Jeg tror at de efterhånden har lavet et e-mail system, så de også reagerer på dette, men det kan jo undersøges, derved sparer du modemet..God arbejdslyst..

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Dankontrol er efter min erfaring fuldstændig ligeglade med hvem de ringer til, de noterer alt hvad de foretager sig, men jeg er lidt i tvivl om man skal have en aftale med en alarmmontør, for at kunne blive kunde hos dem, men ellers må du sige til, så må vi finde en løsning på det..Ang. vægter er det bare at google, jeg kender nogle stykker fra Vendsyssel, men det hjælper jo ikke hvis du sidder på Sjælland, men google er en god ting :) Håber du finder ud af det, men det hele koster jo, det er tit en dyr løsning...mange hilsnerchr

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har idag haft kontakt til DanKontrol, og de understøtter ikke IHC protokollen mere. Så de kunne ikke hjælpe mig.Så det er nu lidt ærgeligt, når man nu har ofret en mindre formue for et komplet IHC alarmsystem.Kan det passe at der slet ikke er nogen i dette forum der har en vægter koblet på sit IHC alarmsystem?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Personligt er min erfaring at naboen er mere stabil end en vægter. Jeg har flere venner, som har brugt vagtselskaber, herunder også dancontrol. Kun i 1 tilfælde ud af 7 hvor der har været alarm er vægteren dukket op inden for 1 time, og det er inden for de sidste 2 år. De 6 gange har der været tale om falsk alarm, brand, vand eller anden teknisk alarm, men det ændre ikke ved at vægteren burde være dukket op på mindre end 1 time. Især ved brand er det ligegyldigt at dukke op efter mere end 1 time. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites