Benjamin korsgaard Skrevet February 8, 2012 Rapporter Share Skrevet February 8, 2012 Hej.Jeg er ved at lave en IHC tavle hos en kunde, og er kommet i tvivl angående hvordan jeg skal forholde mig til varmetabsberegningerne.Den er opbygget af 2 UG24 tavler + 1 UG18 + 1 måleramme. De skal sidde klods op af hinanden.I henhold til stærkstrømsbekendtgørelsen s. 387 paragraf: 814.4.2 "note". står der at hvis tavlerne har en mindre indbyrdes afstand en 0.7 m. så regnes det for at være én samlet tavle.Jeg kan godt lave beregningerne til effekttavlen (delen hvor mine automatsikringer osv. sidder), men hvordan er det med IHC delen, skal man overhovedet lave beregninger for det?hilsen Benjamin (lærling) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 9, 2012 Rapporter Share Besvaret February 9, 2012 Prøv at tage et kik på:http://www.ihc-user.dk/download/doc_download/44-tavlekat41Eller online udgaven ved LK:http://www1.lk.dk/tavlekat/SUNstart.htm Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Nielsen Besvaret February 9, 2012 Rapporter Share Besvaret February 9, 2012 Syntes du burde tage en snak med din Svend eller mester, de burde vide det! Desuden er et par skarpe spørgsmål fra lærlingen, alt godt til en diskussion ;-) deres viden skal også genopfriskes!Men det korte svar er: naturligvis skal du udregne effekten! Hvordan det gøres er der fint linket til, ovenfor.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret February 9, 2012 Rapporter Share Besvaret February 9, 2012 Prøv at tage et kik på:http://www.ihc-user.dk/download/doc_download/44-tavlekat41Eller online udgaven ved LK:http://www1.lk.dk/tavlekat/SUNstart.htmJeg har prøvet dem begge for ca. 1/2 siden, da jeg sidst udvidede min tavle, men de gik begge ned for mig hele tiden, og hvis man forsøgte at printe, kom der nogle forfærdelige tavler ud. Jeg håber de er blevet bedre siden.Jeg prøvede både at køre dem i ie og Firefox, men resultatet var det samme begge gange. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 9, 2012 Rapporter Share Besvaret February 9, 2012 Ja de har sine fejl og mangler. Utroligt LK ikke har fået lavet en ny og bedre udgave. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benjamin korsgaard Besvaret February 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 11, 2012 Prøv at tage et kik på:http://www.ihc-user.dk/download/doc_download/44-tavlekat41Eller online udgaven ved LK:http://www1.lk.dk/tavlekat/SUNstart.htmJeg kan ikke installere det? har prøvet med 3 forskellige browsere. Og jeg kan desuden ikke finde ud af at pakke de filer ud som det andet link giver.angående det med at spørge mester eller nogle af svendene, vil ej være til meget nytte ;-) derfor spørger jeg netop herinde. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret February 12, 2012 Rapporter Share Besvaret February 12, 2012 Online udgaven (4.3) kører fint her hos mig på en helt nyinstaleret Win 7 med IE9.08 og Sun/Oracle Java 6Dog skal next generation plugin lige disables: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benjamin korsgaard Besvaret February 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 13, 2012 Prøv at tage et kik på:http://www.ihc-user.dk/download/doc_download/44-tavlekat41Eller online udgaven ved LK:http://www1.lk.dk/tavlekat/SUNstart.htm Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benjamin korsgaard Besvaret February 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 13, 2012 Tak for svar - var ikke klar over man kunne vælge IHC komponenter når man lavede disse beregninger, men det er nok klart da jeg har anvendt unidoc. :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Tom Withen Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 Hejsa!Er der nogen af jer ved hvad der sker med den online version? Når jeg følger Lars's ovenstående link får jeg bare beskeden:"Tavlekat er nedtaget den 17. feb. 2012."Jeg har fået den gamle 4.1 til at køre på den gammel laptop hvor jeg kunne tillade mig at "down"gradere Java, men programmet er jo mildt sagt mangelfuldt..Mvh Tom Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 LK vil åbenbart ikke være det bekendt længere at have sådan et mangelfuldt program liggende frit tilgængeligt på deres hjemmeside Onlineversionen var ikke anderledes end version 4.1, bortset fra java var opdateret/tilpasset. Stadig lige mangelfuld.Jeg har ikke orket at prøve deres Multidim 3 program for at se om det indeholder IHC komponenter og dermed kan erstatte Tavlekat. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret April 30, 2012 Rapporter Share Besvaret April 30, 2012 LK vil åbenbart ikke være det bekendt længere at have sådan et mangelfuldt program liggende frit tilgængeligt på deres hjemmeside Onlineversionen var ikke anderledes end version 4.1' date=' bortset fra java var opdateret/tilpasset. Stadig lige mangelfuld.Jeg har ikke orket at prøve deres Multidim 3 program for at se om det indeholder IHC komponenter og dermed kan erstatte Tavlekat.[/quote']Multidim har ikke IHC komponenter, desværre Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 30, 2012 Rapporter Share Besvaret April 30, 2012 Jo det er det skam. Prøvede nemlig programmet efter jeg skrev sidste indlæg for at se hvordan det virkede.Er dog lidt for omfattende/omstændig efter min mening, men IHC komponenterne er dog med. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolas Søgaard Besvaret April 30, 2012 Rapporter Share Besvaret April 30, 2012 Jo det er det skam. Prøvede nemlig programmet efter jeg skrev sidste indlæg for at se hvordan det virkede.Er dog lidt for omfattende/omstændig efter min mening' date=' men IHC komponenterne er dog med.[/quote'] Hvor fandt du dem henne? Har siddet og ledt lidt men er ikke faldet over dem Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret May 1, 2012 Rapporter Share Besvaret May 1, 2012 Hmmmmm, kan godt se der ikke er nogle i "Tavle konfigurator", men der er masser af IHC materiel i selve "MULTIDIM database" Det mest underlige er at dog at det mest almindelige 8 X 230V output modul ikke er der.... :pinch: Syntes i det hele taget programmet er for meget for os hjemme instalatører Jeg kan ikke engang finde ud af at flytte rundt på modulerne hvis jeg, efter jeg har lavet drag and drop fra komponentdatabasen til en side, er kommet til at placere dem forkert :blush: Det kunne være jeg skulle RTFM :whistle: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1 Besvaret May 1, 2012 Rapporter Share Besvaret May 1, 2012 Det kunne være jeg skulle RTFM :whistle:Det synes jeg vil være en rigtig god ide. Bagefter kan du så lige lave en quick guide, så vi andre også kan lære at bruge programmet. :laugh: Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret May 2, 2012 Rapporter Share Besvaret May 2, 2012 ....kan du så lige lave en quick guide' date=' så vi andre også kan lære at bruge programmet. :laugh:[/quote']Rart at høre jeg ikke er ene Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben Beck Besvaret November 9, 2014 Rapporter Share Besvaret November 9, 2014 Er der nogle af jer der er blevet klogere på brugen af IHC materiel i multidim i "Tavle konfigurator"? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 10, 2014 Rapporter Share Besvaret November 10, 2014 Nope, har ikke rodet med det siden.Men hørte på dialogmøderne at der ville komme et nyt program fra LK/Schneider til IHC beregning. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Torben Beck Besvaret November 11, 2014 Rapporter Share Besvaret November 11, 2014 Okay, det lyder da positivt. tak. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts