Hop til indhold
  • 0

HJÆÆÆÆLP, men controller genstarter !!!!

Familien Thingholm
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg har virkelig hårdt brug for noget hjælp nu, og gerne hurtigt da jeg har problemer !!!!I den seneste tid er min controller begyndt at genstarte engang i mellem. Tror det er når jeg kobler mig på scenewiew eller Visual, men er ikke 100 % sikker. Har snakket med LK, som måske mener der er en fejl i programmet eller jeg bruger 1 ind/udgang 2 gange. Har kigget programmet i gennem, men kan ikke finde noget uhensigtsmæssigt.I går aftes da jeg havde lavet noget program til mine udendørslamper, ville jeg teste det. Men da jeg skulle på med min telefon, crashede controlleren. Lyset blinkede som om den genstartede, og den vil ikke lukke mig ind på min administratorkonto.Derfor har jeg lånt en pc på arbejde som jeg godt kan komme på med usb, meen jeg kan ikke få lov til at oprette en bruger. Selve siden hvor brugeren skal oprettes er meget langsom, og åbner ikke rigtigt. (Det gør de andre sider fint nok), og når jeg opretter en ny bruger bliver knappen med "tilføj bruger" ikke aktiv. Ligemeget hvad jeg skriver i felterne.Jeg har prøvet med admin/admin uden held, og jeg har også lavet controlleren ip adresse om, også uden held.Så jeg ved ikke havd jeg kan gøre mere og ville MEGET gerne have gang i den igen.Forslag modtages, og i må også gerne ringe hvis det er nemmere 26871132

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

At controlleren genstarten en gang imellem (hver 2-4 uge) burde ikke betyde noget i praksis. Den fortsætter normalt bare der hvor den slap. Men prøv om dette kan hjælpe hvis du ikke kan få fat i den mere:http://www.ihc-user.dk/forum/generelt/generelle-sp%C3%B8rgsmal/problemer-med-at-forbinde-til-controller#19857

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hmm, det hjalp nu at putte det lille reset program i du sendte. Tak for det ;-)Jeg kan vel opgradere til den nyeste firmware igen, forhåbenlig uden problemer ????Men jeg kan ikke helt forstå hvordan den pludselig kan slette en bruger, bare fordi den crasher og genstarter. Noget andet er at jeg har omdøbt profilen admin/admin til mit eget brugernavn, hvilket jeg nu kan se har været lidt dumt. Det kunne være jeg kunne have komme på med det brugernavn, men jeg var bange for at enhver kunne logge sig ind med det og lave lort i controlleren.Tror jeg vil ændre det en lille smule, men beholde det, så jeg altid har det i baghånden hvis den smider mig af igen.Er der nogen der ved om LK vil være behjælpelige med at kige et program igennem, for huller. Ellers ved jeg simpelthen ikke havd jeg skal gøre med den genstart.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg havde engang præcis samme problem med at man kun kunne komme på med usb.Og man ikke kunne oprette en bruger.Jeg havde også slettet den default admin bruger. - "Det er da best practice"...Jeg tænkte også, at det nok havde noget med dette at gøre. Så jeg har denne gang kun ændret password. Og har ikke haft problemet siden.Reset firmware var også min redning.Mht at controller genstarter når du kobler på. Så prøv at finde ud af, hvor hårdt din strømforsyning er spændt for.Det kan gøres ved at forbinde et amperemeter i serie på strømforsyningens afgang.Den er nomineret til 3 Amp.Du kan også prøve at måle om spændingen dykker på controllerens tilgang i det øjeblik du kobler på med pc.Det er ikke sikkert, at du kan nå at registrere et spændingsdyk. Men det er da et nemt og hurtig forsøg...

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tror jeg vil lade det ligge lidt, og så lave en simpel scenewiew side hvor jeg kan se hvor ofte controlleren genstarter. Har måske lidt mistanke til det var nogle tunge sider på scenewiew, men er ikke sikker.Kan godt se at man nok ikke skal pille ved admin login, men tror alligevel jeg vil ændre det lidt da det jo er et meget åbent login. Også have det i baghånden hvis dette skulle ske igen...Jeg takker for hjæpen ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har granset sagen lidt, og fundet ud af følgende:Jeg har 8 stk. 24vdc inputmoduler som er af 30 mA slagsen, samt 1 stk 24vdc inputmodul som er 3mA. Det sidstnævnte bruges til alle alarmindgange, og de første bruges udelukkende kun til input fra tryk i huset.Jeg har kørt 24vdc og 0vdc igennem mit backup modul og til alle indgansmodulerne, samt 24vdc til 1 stk outputmodul. Alle andre outputmoduler (8 stk 220 vac, samt 1 stk. 24 vdc) er kørt direkte på strømforsyningen.Jeg har vedhæftet min beregning af backuptid, men er lidt i tvivl om den er rigtig. Blandt andet har jeg 4 sløjfer med magnetkontakter, hvor den største er med 6 magneter. Så har jeg 2 lydgivere indendørs og 2 udendørs, samt en sabatagekreds. Desuden har jeg IHC kodetryk, samt skumring og PIR.Det næste problem jeg får er at jeg skal koble 8 stk brandalarmer på, kan jeg se på beregningen at læsset vælter. Men det er 24vdc brandalarmer, og hvodan får jeg dem på backupbatteriet når det kun er 12vdc ???Tror faktisk ikke det er en overbelastet strømforsyning, men en fejl i programmet, der er skyld i det. Har oplevet at når jeg downloader et nyt program fra visual og kigger efterfølgende i scenewiew står den som genstartet. (Har prøvet at vente 5 minutter så jeg ikke risikere at koble på 2 gange) Det gør den faktisk hver gang jeg downloader...Dette kunne tyde på jeg har lavet en bok i programmet, som jeg ikke kan finde, men hvor sikkert er det og uploade hele sit program her !!! Ville godt have nogen til at kigge det igennem, men kan vi så gøre det over mail. Ellers må vi se om vi kan dele et par øl, hvis det bliver ved med at drille, Lars ;-)Og hvordan får jeg det sat op i scenewiew til at sende en mail når den genstarter. Ved godt hvordan det virker, og får også mails ved alarm mm, men lige netop ved scenewiew - funktioner - wiewer - sidst genstartet, får jeg ikke muligheden :-(Kan godt være det er en fejl 40, men jeg kan ikke få den til det..... :-)På forhånd tak post-928-13549256756497_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Jeg har granset sagen lidt' date=' og fundet ud af følgende:Det næste problem jeg får er at jeg skal koble 8 stk brandalarmer på, kan jeg se på beregningen at læsset vælter. Men det er 24vdc brandalarmer, og hvodan får jeg dem på backupbatteriet når det kun er 12vdc ???[/quote']Se: http://www1.lk.dk/katalog.jhtml?ELnummer=1088006177
Dette kunne tyde på jeg har lavet en bok i programmet, som jeg ikke kan finde, men hvor sikkert er det og uploade hele sit program her !!! Ville godt have nogen til at kigge det igennem, men kan vi så gøre det over mail.
Der sker ikke noget ved at uploade det her bortset fra vi kan se hvor/hvor mange ting du har i din installation. Vi kan ikke "hacke" den så smid du den bare op.
Og hvordan får jeg det sat op i scenewiew til at sende en mail når den genstarter. Ved godt hvordan det virker, og får også mails ved alarm mm, men lige netop ved scenewiew - funktioner - wiewer - sidst genstartet, får jeg ikke muligheden :-(Kan godt være det er en fejl 40, men jeg kan ikke få den til det..... :-)
Jeg bruger vedhæftede FB. Den trigger selv indgangen 10 sek. efter en powerup og laver en log entry. I Scenedesign laver du så bare en notifikations mail når indgangen går on.post-928-13549256756739_thumb.jpg
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Det er ikke en fejl' date=' at den genstarter når du downloader nyt programDet skal den skam gøre.[/quote']Min genstarter ikke hvergang jeg uploader nyt program til den, og slet ikke når jeg downloader et program fra den.Jeg kan ikke helt gennemskue hvornår den genstarter og hvornår den ikke gør det, Men en genstart er ret sikker hvis jeg har tilføjet nye funktions blokke, men det er ikke altid den genstarter hvis jeg bare har ændret i et par funktionsblokke, uden at tilføje eller fjerne ind/udgange.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Det næste problem jeg får er at jeg skal koble 8 stk brandalarmer på' date=' kan jeg se på beregningen at læsset vælter. Men det er 24vdc brandalarmer, og hvodan får jeg dem på backupbatteriet når det kun er 12vdc ???[/quote']Hvordan du får røgmelderne på batteribackuppen har Lars Jakobsen sendt et fint link til, men backupbatteriet lades op via din IHC strømforsyning, så det ændre ikke på dit forbrug at du får røgmelderne på batteri backuppen.Jeg har ikke kigget på dit beregnings skema, men det tal som er interessant er dit max forbrug, hvilket normalt vil sige de forbrug, som er der er når brand alarmen er aktiv. Her kan du tilgengæld så tillade dig at fratrække næsten samtlige tryk, da du næppe aktiver samtlige tryk i huset samtidig med at brandalarmen er aktiv. :)
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Kan se udfra det link Lars sendte mig at de ikke anbefaler at sætte 24 mA indgangsmoduler på backup modulet, så dem tror jeg piller af igen. Men hvad er jeres mening om det. Skal jeg have så jeg kan tænde noget lys hvis 230 Volt til controlleren ryger eller det lige meget. Hvad er jeres erfaring. Det er vel oftes HPFI der ryger også kan de være lige meget, så virker det andet jo ikke alligevel.Med hensyn til montage af brandalarmer er jeg med på hvordan de skal monteres, men det jeg synes lyder mærkeligt er hvordan et 12 volts batteri kan lave backup til en 24 volts brandalarm, eller 24 volts udgange ???Har uploadet mit program, så hvis der er nogen der har tid til at kigge det igennem, så ville det være meget fint....På forhånd tak Lys_sommerhus-e779d68739ed7a3e9cb26e65cb1e8207.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hov glemte helt at sige min controller ikke er genstartet i hele 4 dage. Tror du har ret med at det er når der bliver uploadet til den. Om det er så kun er når der er ændret funktionsblokke eller udgange har jeg ikke eksperimenteret med endnu.Og med hensyn til programmet, så kan jeg altså ikke se nogen bugs i det, men det kan være i finder nogen. Håber det måske lidt, så jeg kan få denne sag løst.Der er nogle ting i programmet som kunne gøres smartere, blandt andet skal jeg have lave mine udendørslamper om, men det er en helt andet sag ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Meningen med backupmodulet er at holde strøm på det nødvendige for at alarm/røgalarm stadig virker ved strømsvigt. Dvs. controller, modem, indgangsmoduler med kodetastatur, alarm PIR, magnetkontaktsæt og røgmeldere, og 24V output med lydgivere og forsyning til røgmeldere og kodetastatur. Det er derfor praktisk at samle disse alarmkomponenter på så få ind-/udgangsmoduler som muligt. Der er ingen grund til at forsyne inputmoduler der kun er monteret op med tryk og andet der ikke har noget med alarm at gøre, for er strømmen gået, kan du alligevel ikke tænde lyset. Backupmodulet kan max trække 500 mA, og hvis det overbelastes kan ihc'en opføre sig underligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Hov glemte helt at sige min controller ikke er genstartet i hele 4 dage. Tror du har ret med at det er når der bliver uploadet til den. Om det er så kun er når der er ændret funktionsblokke eller udgange har jeg ikke eksperimenteret med endnu.
Jeg har idag lavet styring til en midlertidig varme flytning, og i den forbindelse har jeg uploadet nyt program mindst 10 gange (jeg burde ikke have lavet det idag. Er alt for træt efter igår. :( ). Controleren er genstartet 1 gang, og det mest underlige er at eneste rettelse den ene gang var at jeg havde byttet om på link af 2 indgange. De gange hvor jeg tilføjede eller fjerne ind/udgange, eller de andre gange hvor jeg ændre på links, skete der ikke noget.Jeg er mere og mere overbevist om at det er en firmware bug, og at controleren genstarter alt efter hvor den er i program afviklingen når man uploader nyt program. :angry: Jeg håber snart LK kommer med den nye firmware, og at denne irriterende bug er rettet deri.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg takker for de gode svar, er blevet en del klogere på de ting nu ;-)Kan heller ikke helt se hvornår og hvorfor den genstarter, men den har ikke bare lukket hele huset ned, som den gjorde da jeg begyndte dette indlæg siden. Jeg prøvede at slukke for 230 volt, og sætte alarmen til og det fungerede fint. Har kun sat backup på 1 indgang og 1 udgangsmodul nu, så det burde være i orden.Har dog fundet ud af jeg måske har et problem med mine røgmeldere, men det har jeg lavet en ny tråd til ;-)Jeg er også kun blevet opmærksom på at min controller genstarter, da jeg har lavet en side i scenewiew hvor jeg kan se den sidste genstart. Det er fint nok for mig hvis den bare gør det når jeg lægger nyt program i, uden at jeg opdager det. Så betyder det intet, men hvis den begynder at lukke hele huset ned som den gjorde den dag, så er jeg sgu på den.....Tak for hjælpen....

Link til kommentar
Del på andre sites