Hop til indhold

Udv. lys

Recommended Posts

Kan det passe at jeg ikke kan finde en FB, som kan styre det udv. lys. 1. betingelse for at lyset må tænde er, det indbyggede ur giver lov, og dernæst et skumringsrelæ og så en pir føler, først når alle disse 3 betingelser er der, må lyset tænde, og så skal jeg selv kunne bestemme hvor lang tid, lyset skal være tændt. Jeg har prøvet og bruge FB 1.4.01.f, uden det store held.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det burde fungere med FB 1.4.01.f., men du skal kombinere den med en Ur blok for at bestemme hvornår på dagen den skal tænde/slukke. Det kunne f.eks. være FB 2.1.01.a, og herfra trækker du så Udgang fra ur op på Indgang for ur i FB 1.4.01.fEksempelvis sådan her:[attachment=1824]1_2012-01-29.jpg[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan har du forbundet FB 1.4.01.f. med dit lampeudtag? Har du brugt Udgang for lys eller Scenarie tænd + Scenarie sluk? Hvis du har brugt Scenarie tænd + Scenarie sluk, har du så husket at vælge OFF når du trækker Scenarie sluk over på lampeudtaget? Hvilken type PIR bruger du?Vedhæft gerne lige et skærmbillede af hvordan det er forbundet, eller vedhæft evt. dit program.

Link til kommentar
Del på andre sites

Styringen virker fint' date=' så længde jeg ikke bruger betingelsen udelys styret af ur og skumringsrelæ, og derefter pir, i FB 1.4.01.f. Og jeg bruger en servodan 41-262 pir føler.[/quote']Den betingelse skal du heller ikke bruge, hvis du vil have det til at fungere som du skriver i dit første indlæg. Så tænder lyset nemlig så snart betingelser for ur og skumring er opfyldt. PIR'en fungerer så kun når der er mørkt OG uret har slukket lyset. Hvis du vil have at alle 3 betingelser skal være opfyldt (ur+skumring+PIR) SKAL du vælge betingelsen PIR og skumringsrelæ.
Link til kommentar
Del på andre sites

Takker mange gange.Men det virker ikke helt, det kan godt være at det er en fejl 40.Men når jeg har overført programmet til controlleren, og går ud for at teste det, så tænder lyset, men hvis jeg bliver ved at bevæge mig, går lyset alligevel ud, og når det så er gået ud, så er det ligesom at controlleren lige skal tænke over om den må tænde igen.Hvis der er bevægelse burde pir føleren jo genstarte den tid man har sat den til, og der burde være lys så længde der er bevægelse. Eller er det mig der har misforsåter noget? Kan det være controlleren, der er noget galt med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Takker mange gange.Men det virker ikke helt' date=' det kan godt være at det er en fejl 40.Men når jeg har overført programmet til controlleren, og går ud for at teste det, så tænder lyset, men hvis jeg bliver ved at bevæge mig, går lyset alligevel ud, og når det så er gået ud, så er det ligesom at controlleren lige skal tænke over om den må tænde igen.Hvis der er bevægelse burde pir føleren jo genstarte den tid man har sat den til, og der burde være lys så længde der er bevægelse. Eller er det mig der har misforsåter noget? Kan det være controlleren, der er noget galt med?[/quote']Det synes jeg ikke lige at den gør her. Når PIR bliver aktiveret stoppes tiden nemlig. Nu ved jeg ikke om den 41-262 PIR sætter indgangen ON eller OFF i upåvirket tilstand, men hvis den er ON vil du få det problem der, hvis du holder PIR aktiv i hele timertiden. Prøv lige at åbne serviceview, og se om PIR er ON eller OFF når den er upåvirket.
Link til kommentar
Del på andre sites

Den var sat til off' date=' og jeg har nu sat den til on, men kan man godt bare gøre det?Nu må jeg se i aften om det har virket.[/quote']Nu var det noget vrøvl jeg skrev sidst (er rettet), men det er hvis den er ON, når den er upåvirket at det giver det problem, så det burde ikke være derfor. Man kan ikke bare skifte den i serviceview, da det er kontaktsættet i PIR'en der bestemmer det. Altså om det er NO/NC. Man kan i det tilfælde invertere signalet via en FB, men hvis din er OFF er det ikke problemet.
Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok