Hop til indhold

Neddrosling af fuga pir IHC

Recommended Posts

Hej,Jeg har en fuga pir IHC (LK 507 D 6304) siddende i min garage til at styre lyset. Jeg tænker på at få den til at fungere som alarm pir også, men den er meget følsom og derfor vil jeg gerne have den droslet lidt ned. Jeg regner med at den har "stående udgang" så det hjælper ikke at bruge FB 1.4.08 (puls tæller).Nogen ideer til hvordan jeg kan gøre dette?Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej' date='Jeg har en fuga pir IHC (LK 507 D 6304) siddende i min garage til at styre lyset. Jeg tænker på at få den til at fungere som alarm pir også, men den er meget følsom og derfor vil jeg gerne have den droslet lidt ned. Jeg regner med at den har "stående udgang" så det hjælper ikke at bruge FB 1.4.08 (puls tæller).Nogen ideer til hvordan jeg kan gøre dette?Mvh Michael[/quote']I.flg. vejledningen til din PIR kan du juster det hele på den. http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/98759_04.pdf
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej og tak for hurtigt svar!Havde godt luret at man kan stille følsomhed på pir, det ærgerlige ved at gøre det på den måde er at det så også vil gå ud over følsomheden for tænding af lyset, og her må den gerne være meget følsom, jeg ville bare gerne undgå fejl alarmer og derfor neddrosle denne funktion.Jeg kan ikke se at man kan justere andet i denne forbindelse, er der noget jeg overser?Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

LK burde da lige have afprøvet den FB 1.04.08.a. inden den blev frigivet, for der er da op til flere fejl i den.For det første skriver de i den vejledning, at den kan bruges til PIR med stående udgang, men hvis man holder musen hen over Indgang for PIR, skriver de at man IKKE kan. :) For det andet har jeg aldrig hørt om at NO/NC, som man kan vælge under indstillinger om PIR udgangen skal være, skulle stå for Normal open/Normal could, men det kan da godt være at det bare er mig. :cheer: Hvis man så sætter den til NC, som man bør gøre hvis man bruger en alm. PIR til alarm PIR, så virker FB ikke når der sættes en PIR med stående signal på indgangen for PIR (udgang skal så gå OFF efter 2,5 sek). :laugh: [attachment=1820]1.4.08.a.jpg[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja kvalitetssikring og dokumentation er ikke LK´s stærke side hvad angår IHC softwaren.Og så plejer det at heddeNO= Normal OpenNC= Normal Closedmen det kan selvfølgelig være lavet en dag hvor det var koldt og han bare var almindelig forkølet ;-)
Du læser til tider ligeså godt som mig. I.flg. Google translate står der oversat til dansk "normalt kunne" hvilket kan forklar de lidt underlige hændelser jeg ind i mellem har med min controler :laugh:
Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok