Hop til indhold
  • 0

Flere forbikobler zoner i alarm FB 6.2.02.2a

Michael Eriksen
 Share

Spørgsmål

Hejsa,Jeg er i færd med at programmere alarm og er kørt lidt fast.Jeg har to indgange hvor jeg ønsker at pir kommer til at aktivere indgangstid (forbikobler zoner) Den ene af dem (garage) ønsker jeg at kunne tilkoble om natten i en deltilkobling men den anden (baggang) skal ikke tilkobles om natten. Derfor kan jeg ikke bare lade dem køre sammen i "zone 4"Nogen som kan give mig et godt råd til hvordan jeg kan ændre "zone 3 således den også fungerer som forbikobler?Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
Hejsa' date='Jeg er i færd med at programmere alarm og er kørt lidt fast.Jeg har to indgange hvor jeg ønsker at pir kommer til at aktivere indgangstid (forbikobler zoner) Den ene af dem (garage) ønsker jeg at kunne tilkoble om natten i en deltilkobling men den anden (baggang) skal ikke tilkobles om natten. Derfor kan jeg ikke bare lade dem køre sammen i "zone 4"Nogen som kan give mig et godt råd til hvordan jeg kan ændre "zone 3 således den også fungerer som forbikobler?Mvh Michael[/quote']Jeg må blank erkende at jeg har ikke rodet ret meget med FB 6.2.02.2a endnu, da jeg endnu ikke har haft tid til at sætte mine PIR o.s.v. op. Men jeg har samme udfordring som dig, og da jeg kiggede på det for ca. 1/2 år siden, mener jeg at jeg besluttede mig til at takle problemet ved at bruge en alarm FB til garagen, og en anden til huset. Udgangene til alarmer m.m. ville jeg samle via de AND og OR blokke, som LK har lavet.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det kan nu sagtens lade sig gøre. Nu hedder den pt. nyeste FB godt nok 6.2.02.2b, så det er den jeg har rettet i. Du kan hente de nye FB på LK's hjemmeside.Jeg har kun lige lavet en hurtig simulering, da jeg selv bruger en modificeret FB 9.10 til min egen alarm, så du må selv lige afprøve om det virker (det ser det nu ud til i simulering).[attachment=1819]alarm_med_2_forbikoblings_zoner.zip[/attachment]

Link til kommentar
Del på andre sites