Hop til indhold

Huskøb og IHC

Recommended Posts

Vi er i gang med et huskøb, og der er IHC i huset, men sælger ved ikke så meget om det. Derfor har jeg fået en udskrift af de IHC ting, som er i huset. Kan I ud fra en sådan liste se muligheder og begrænsninger i IHC styringen. Jeg vil nemlig ved køb af huset have alarm koblet til styringen, hvis det da er muligt?Jeg kan se, at der er en "IHC Control Visual version 128I/U" er det hjernen i systemet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er tilbuddet fra da de lavede huset jeg har. Progammet har jeg ikke, i hvert fald ikke hvis du mener programmeringen af systemet.IHC Control Visual version 128I/UIHC strømforsyning 72W/24DCIHC Dimmer 350 crIHC HåndsenderIHC Udgangsmodul m/8 udg. 24V DCIHC Udgangsmodul m/8 udgange relæIHC SkumringsrelæDet er de ting jeg kan se der står IHC ud for. Siger det dig noget om installationen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er tilbuddet fra da de lavede huset jeg har. Progammet har jeg ikke' date=' i hvert fald ikke hvis du mener programmeringen af systemet.IHC Control Visual version 128I/UIHC strømforsyning 72W/24DCIHC Dimmer 350 crIHC HåndsenderIHC Udgangsmodul m/8 udg. 24V DCIHC Udgangsmodul m/8 udgange relæIHC SkumringsrelæDet er de ting jeg kan se der står IHC ud for. Siger det dig noget om installationen?[/quote']Til et helt hus, så ser det meget sparsomt ud.Så det ligner et system, som du ikke skal betragte som noget ekstra ift en traditionel installation.Du kommer sandsynligvis til at skulle udvide med en del wireless komponenter.Og muligvis en ny controller, hvis det ikke er en Visual 2 controller.
Link til kommentar
Del på andre sites

Kan alle systemer udvides uden at man skal skifte alle komponenter, men måske blot controlleren?Hvad skal man regne med at en komplet alarm-installation tilkoblet af elektrikker ender med at koste? jeg har netop sendt sælgeren en mail for at finde ud af hvilken controller der sidder i huset. Huset er fra 2006, hvis man kan sige noget ud fra det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Listen angiver ikke antal, mon ikke der er mere end 1 output-modul 230V f.eks?Hvis der ikke er klargjort til alarm med den nuværende installation, så skal der trækkes en del ledninger, så medmindre man virkeligt vil det anser jeg det ikke som værende en udbygningsmulighed.Til gengæld kan man vist få nogle andre alarmer man kan få til at spille sammen med IHC, dog ikke i samme omfang som IHC alarm.

Link til kommentar
Del på andre sites

Et godt sted at starte er at læse manualen her:http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdfOg kikke lidt mere på disse sider:http://www.lk.dk/Lauritz+Knudsen/professionel/teknisk-support/Teknisk-support.page?hvor du bla. kan hente software som benyttes til at programere systemet med.Det kan bruges installeres og bruges uden fysisk forbindelse til dit system.Mht udvidelse kan du blive ved med at udvide næste i de uendelig. Det kræver måske en ekstra controller hvis det er et meget stort hus, men i princippet kan det bare udbygges.Har ingen anelse hvad alarm installation vil komme til at koste. Men et skud i tågen uden at have regnet på det mht komponenter, timer osv, vil være, at det nok ikke kan lade sig gøre for under kr. 10.000

Link til kommentar
Del på andre sites

Nåå ja - der kan selvfølgelig godt være flere moduler :) Det vil jeg da håbe... Ang alarm integration, så kommer det også lidt an på ambitionsniveauet.Hvis du ikke behøver dør og vindueskontakter, så kan man rimelig nemt lave PIR føler i hvert rum med skjult installation. Hvis det vel at mærke er et etplans hus...Ellers er løsningen nok, som Lars foreslår, en anden alarm med trådløs følere, og lidt simpel ingration via ledninger til alarm styreboxen.Mener at have set flere indlæg med en alarm der hedder Moxa. Men kan dog ikke lige finde dem. Så måske jeg husker galt... :unsure: :dry:

Link til kommentar
Del på andre sites

En pirsensor er en bevægelsessensor, ik? Det duer desværre ikke, da vi har to hunde som næppe kan sidde stille når vi ikke er hjemme. Jeg havde egentligt håbet på et kort svar, men nu står jeg næsten med flere spørgsmål end svar. Hvis jeg vil lære en pokkers masse om IHC, findes der så en side man kan læse på. Forummet her er selvfølgelig fint nok, men det er svært at lære i forummet her uden en hvis form for basisviden.

Link til kommentar
Del på andre sites

En pirsensor er en bevægelsessensor' date=' ik? Det duer desværre ikke, da vi har to hunde som næppe kan sidde stille når vi ikke er hjemme.[/quote']Langt de fleste alarm systemer fåes også i udgaver, hvor der er tale om skalsikring med magnet kontakter i døre og viduer samt glasbruds detektor. Men jeg har hørt om katte og mindre hunde, som hopper op i vinduet og aktiver glasbruds detektoren. :laugh:
Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok